Az oroszországi Springer-portfólió része többek között a Forbes magazin orosz változata, az OK! és a GEO magazin, valamint a Finanz.ru. Azt nem tudni, hogy ezek mennyit hoztak a konyhára, mert az AS nem közöl országonkénti adatokat, de szakértők szerint nem lehet szó nagy összegről. Az Artcom Media eddig divatlapokat és dizájnmagazinokat jelentetett meg.
A kiadott példányszám alapján a legnagyobb európai lapkiadónak számító AS az egyik utolsó azon külföldi vállalkozások sorában, amelyek az orosz médiatörvény megváltozása miatt távoznak az országból.
A tavaly októberben elfogadott, jövőre hatályba lépő módosítások szerint egy külföldi vállalkozásnak legfeljebb 20 százaléknyi tulajdona lehet egy oroszországi médiatársaságban. Korábban csak a rádió- és tévétársaságoknál volt 50 százalékos limit, a nyomtatott és az online sajtóban semmi nem korlátozta a külföldi jelenlétet. Az AS számára elfogadhatatlan lett volna egy kisebbségi részesedés – írta közleményében a csoport nemzetközi divíziójának elnöke, Ralph Büchi.
A finn Sanoma már áprilisban eladta a Vedomosztyi gazdasági napilapban meglevő 33 százalékos részesedését (a vevő, Demjan Kudrjavcev korábban a konkurens Kommerszant főszerkesztője volt – emlékeztetett a Financial Times, amelynek kiadója szintén érdekelt a Vedomosztyiban).
Az amerikai Discovery Communications augusztusban egy vegyes vállalatba vitte be orosz érdekeltségét, partnere a Vlagyimir Putyin házi milliárdosai közé tartozó Jurij Kovalcsuk. Az államfőt támogató oligarchák soraiból kerülhet ki a CTC Media tévétársaság vevője is: a Bloomberg értesülése szerint a svéd Modern Times Group a leggazdagabb orosznak, a helyi médiában már számos érdekeltséggel rendelkező Alisher Usmanovnak adhatja el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.