BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jól jött a vasárnapi zárva tartás az online boltoknak

felmérés A hagyományosan gyenge első negyedév után az április–júniusi időszakban harmadával nagyobb forgalmat értek el a hazai internetes kereskedők az előző év azonos időszakánál. Az első fél évben 16 százalékkal növekedett az online kiskereskedelem a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felmérése alapján.

Az online kereskedelem szereplői 2015 második negyedévére vonatkozóan a korábbinál jóval pozitívabb értékelést adtak, ami mögött a felmérés tanúsága szerint a forgalombővülés mellett a hagyományos boltok kötelező vasárnapi zárva tartásának első érezhető hatása áll.

2015 harmadik negyedévét illetően az egy évvel korábbival csaknem megegyező mértékű optimizmus jelent meg a boltok értékelésében. A jelentés szerint az erős harmadik negyedévvel kapcsolatos várakozások immár általánosnak mondhatók, hiszen több szektor számára is a nyár vége, valamint az ősz eleje az egyik fő szezont jelenti a karácsony mellett. Az egy évvel ezelőtti értékhez való igazodás ugyanakkor a már jelzett vasárnapi szabályozás hatásának eltűnését mutatja, azaz nagymértékű forgalomnövekedés hosszú távon nem, csak kisebb szezonális kiugrások várhatók az áruházak véleménye alapján. A magyar gazdaság állapotát illetően bár kismértékben javult a boltok megítélése, továbbra is azon a véleményen vannak, hogy a következő időszakban stagnálás várható.

Összességében az online kereskedők a korábbi negyedévhez képest jobbnak látták a piac helyzetét, miközben az offline szektor szereplői inkább az előző két időszakra jellemző várakozásaikat ismételték meg.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.