Jelentős operatív intézkedéseket tett a Spar Magyarország Kft. annak érdekében, hogy idén már nyereségessé váljon a cég. Rizikós lenne most is veszteségbe engedni a mérleget, ugyanis az azt jelentené, hogy 2016-ban, ha törik, ha szakad, nyereséget kell elérni ahhoz, hogy a cég megtarthassa az élelmiszer-kereskedelmi lehetőségét – mondta Heiszler Gabriella, a Spar Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
A cég így alighanem profittal (is) ünnepli az Interspar hipermarketlánca huszadik születésnapját. Ennek alkalmából nagyszabású marketingakciót indított. A Spar több mint 400 üzletet működtet Magyarországon, ebből 32 hipermarket. Franchise partnereinek száma (főleg kis kényelmi boltok és szupermarketek) 50-60 közötti, ezt a társaság 2016 végére 80-90-re növelné. A végső cél száznál több franchise partner bevonása.
Ami a vasárnapi nyitva tartásra vonatkozó szabályozást illeti, Heiszler elmondta: vannak olyan üzleteik, amelyek képesek felmutatni hat nap alatt nagyobb forgalmat, mint a korábbi hét napban, ám vannak olyanok, ahol a vasárnapi forgalom egyszerűen kiesett. A Spar szupermarkethálózatán összességében például nem érződik a vasárnapi zárva tartás, ettől nem esett vissza a forgalom.
Ugyanakkor a jelek szerint a KSH által mért jelentős kiskereskedelmi növekedés (5 százalék feletti bővülés) nem a Spar hálózatában csapódik le. Heiszler lapunknak elmondta: 2,5 százalékos az idei (a múlt év hasonló időszakában mérthez képest) növekedés, amiből nagyjából 2 százalék lehet az organikus (például nem új áruház nyitásával növelt) fejlődés. Ez messze elmarad a KSH kiskereskedelmi volumenindexének növekedésétől. Ettől függetlenül a Spar vezetése nyugodt, Heiszler szerint a kiskereskedelmi piaci részesedésük 12,5-13 százalékos, 12 ezer munkavállalót foglalkoztatnak, amivel továbbra is a legnagyobb piaci szereplők között vannak. Ennek megfelelően fejlesztenek, például létrejön a 33. hipermarketjük, az M7-es autópálya érdi lehajtójánál szeretnék felépíteni. A beruházási költség 3–5 milliárd forint között lesz.
Új koncepciót is kipróbál a cég, a budapesti, Bécsi úti egységben megjelennek a shop in shop üzletek. A Gloriusszal és a Best Byte üzlettel kötöttek szerződést. Előbbi ruházattal, utóbbi műszaki cikkekkel foglalkozik, a koncepció lényege, hogy a hipermarket területén önálló egységként működnek, de a kosárba tett holmit a Spar kasszáinál kell majd fizetni.
Az online vásárlási felület kialakítása továbbra is napirenden van a magyar Sparnál, ám az élelmiszerlánc-felügyeleti díj (nagyjából 9 milliárd forint terhet róna a Sparra) hátráltatja ennek a fejlesztésnek a megvalósítását – kérdés, hogy a díjat elmeszeli-e Brüsszel, vagy végül be kell fizetniük az összeget a kereskedelmi láncoknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.