Az online kiskereskedelem piacának és a vásárlók körének utóbbi években tapasztalt bővülése a továbbiakban már sokkal inkább függ a jelenlegi vevők aktivitásának nővekedésétől, mint az újabb rétegek bevonásától – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felméréséből. A vásárlási aktivitás pedig a minőségi kínálat mellett a kényelmi és értéknövelt szolgáltatások folyamatos bővítésével serkenthető leginkább. Az elemzés szerint a vásárlók megnyerésének egyik legfontosabb kulcsa a logisztika, amelynek piaca tavaly jelentős átalakuláson ment keresztül. Az elmúlt év elejéig többségében kétpólusú – bolti átvétel, házhozszállítás – paletta mára kibővült, és a köztes átadópontok is elterjedtté váltak. A térnyerés pedig elsősorban a hálózatok, átvevőpontok bővülésével van összefüggésben.
Az átadópontos átvételből a 2013-as, lényegében egyszereplős állapotból tavalyra négyszereplős, versenyző piac lett. Ennek eredményeként 2014-ben az előző évi 34 százalékról 64 százalékra bővült az átadópontot kínáló webáruházak aránya.
A legrégebben – immár hatodik éve – működő Pick Pack Pont-hálózat mellett elindította saját hálózatát a GLS is, a Magyar Posta hibrid hálózata (csomagautomaták és Postapontok) pedig egyre népszerűbb a vásárlók körében. Megjelentek a már kizárólag csak automatákat üzemeltető szolgáltatók is a webáruházak kínálatában. Bár elérés terén már 2014-ben is duplázott az átadópontpiac, csomagszám tekintetében még várat magára az áttörés.
Tavaly az átadópont-hálózatok kiépítésével, bővítésével párhuzamosan a futárszolgálatok térnyerése lelassult, aminek hátterében az online kiskereskedelmi csomagszám alapján három legnagyobb szereplő (GLS, MPL, Sprinter) átadópontos érdekeltsége áll. Ugyanis ezen a téren – látva a változó fogyasztói igényeket – mind a három szolgáltató komoly fejlesztéseket vitt végbe az előző évben. Ezek idén már csomagszám alapján is drasztikusan átalakíthatják az online kiskereskedelem logisztikai térképét. A három nagy szereplőhöz ráadásul két kisebb, csak csomagautomatákat üzemeltető logisztikai szolgáltató (Webox, Foxpost) is csatlakozott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.