Több mint negyedével megugrott a világ legnagyobb ruházati csoportjának számító Inditex profitja üzleti évének első felében: idén február–július között 1,16 milliárd euró adózott eredményt ért el, 26 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Az elsősorban a Zara márkáról ismert spanyol társaság eladásai – új üzletek nélkül számolva – 7 százalékkal nőttek ez idő alatt, részben az európai meleg nyárelő, részben az ázsiai online terjeszkedés hatására.
A vártnál jobb eredményt nyitásban 3,5 százalékos emelkedéssel nyugtázta az Inditex árfolyama – amely idén mér 25 százalékkal erősödött –, ebben szerepet játszhatott az is, hogy maradt még tere az expanziónak. A nyolc márkáját világszerte csaknem 6800 üzletben áruló Inditex 95 új egységet nyitott az első fél évben – köztük egy-egy „zászlóshajó” Zara-áruházat Brüsszelben és Amszterdamban –, és a lendület folytatódik. Augusztus elejétől szeptember 10-ig a cég közlése szerint az árbevétel 16 százalékkal nőtt (árfolyamhatások nélkül), a Bloomberg, illetve az FT áltak idézett elemzők pedig úgy becslik, hogy az új üzletek nélkül számolt eladások 9 százalékkal bővültek. A fast fashion szegmensben működő fő konkurens, a svéd Hennes & Mauritz augusztusra eladásainak 8 százalékos csökkenéséről számolt be, amit azzal magyarázott, hogy a nagy meleg miatt nem tudtak kijönni az őszi készlettel. A Zara mellett egyebek közt a Pull & Bear, a Bershka, az Oysho vagy a felső kategóriásnak számító Massimo Dutti márkákat is forgalmazó Inditex sikerét azzal is magyarázzák, hogy az egyes kollekciók erősen limitáltak, így kevés marad meg belőlük egy-egy szezon végére.
Az Inditex-márkák közül a legnagyobb teljesített a legjobban az első fél évben: a Zara ruházati termékeiből 17 százalékkal fogyott több, mint egy évvel korábban, a dizájner-lakberendezési cikkeket árusító Zara Home üzletek értékesítése pedig 22 százalékkal növekedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.