BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyon jól megy idén a Zara tulajdonosának

Több mint negyedével megugrott a világ legnagyobb ruházati csoportjának számító Inditex profitja üzleti évének első felében: idén február–július között 1,16 milliárd euró adózott eredményt ért el, 26 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Az elsősorban a Zara márkáról ismert spanyol társaság eladásai – új üzletek nélkül számolva – 7 százalékkal nőttek ez idő alatt, részben az európai meleg nyárelő, részben az ázsiai online terjeszkedés hatására.

A vártnál jobb eredményt nyitásban 3,5 százalékos emelkedéssel nyugtázta az Inditex árfolyama – amely idén mér 25 százalékkal erősödött –, ebben szerepet játszhatott az is, hogy maradt még tere az expanziónak. A nyolc márkáját világszerte csaknem 6800 üzletben áruló Inditex 95 új egységet nyitott az első fél évben – köztük egy-egy „zászlóshajó” Zara-áruházat Brüsszelben és Amszterdamban –, és a lendület folytatódik. Augusztus elejétől szeptember 10-ig a cég közlése szerint az árbevétel 16 százalékkal nőtt (árfolyamhatások nélkül), a Bloomberg, illetve az FT áltak idézett elemzők pedig úgy becslik, hogy az új üzletek nélkül számolt eladások 9 százalékkal bővültek. A fast fashion szegmensben működő fő konkurens, a svéd Hennes & Mauritz augusztusra eladásainak 8 százalékos csökkenéséről számolt be, amit azzal magyarázott, hogy a nagy meleg miatt nem tudtak kijönni az őszi készlettel. A Zara mellett egyebek közt a Pull & Bear, a Bershka, az Oysho vagy a felső kategóriásnak számító Massimo Dutti márkákat is forgalmazó Inditex sikerét azzal is magyarázzák, hogy az egyes kollekciók erősen limitáltak, így kevés marad meg belőlük egy-egy szezon végére.

Az Inditex-márkák közül a legnagyobb teljesített a legjobban az első fél évben: a Zara ruházati termékeiből 17 százalékkal fogyott több, mint egy évvel korábban, a dizájner-lakberendezési cikkeket árusító Zara Home üzletek értékesítése pedig 22 százalékkal növekedett.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.