KERESKEDELEM Nem küld adatot a NAV-hoz az online pénztárgép, ha az üzemeltető internetes előfizetői szerződése díjhátralék miatt szünetel, mobilszolgáltatás nélkül a vállalkozás nem tehet eleget a pénztárgépekre vonatkozó előírásoknak – figyelmeztetett közleményben az adóhatóság. A hivatal tájékoztatása szerint a NAV levélben (általában elektronikusban) értesíti azokat, akiknek a pénztárgépe legalább egy hónapja nem küld adatot, mert mobilszolgáltatójuk felfüggesztette előfizetői szerződésüket.
A hatóság felhívja a figyelmet arra, hogy a mobilszolgáltatás felfüggesztése szankciókat vonhat maga után, mert az adatkapcsolat hiánya meggátolja a pénztárgép szabályszerű használatát. A mulasztási bírság kifizetése mellett új adóügyi ellenőrző egység beszerzésével is számolni kell – hangsúlyozza a NAV, kiemelve, hogy a mobilszolgáltatók adatai és a pénztárgépek adatforgalma alapján folyamatosan nyomon követi a vállalkozások internetkapcsolatának állapotát.
Javítanák a szabályokat
A Magyar Pénztárgép Szövetség szerint mindenképp módosítani kellene a pénztárgép-szabályozást: a műszaki előírásokat szükséges összehangolni a piaci folyamatokkal, és ennek az egyik legfontosabb eleme az online kasszák javíthatósága, illetve a szervizelés szabályozása lenne. Novák Zoltán, a szervezet elnöke szerint szükség volna arra, hogy más nevére is átírhatók, így akár eladhatók legyenek az online kasszák. Lényeges lenne, hogy javítani is lehessen az adóellenőrző egységet, de ezt csak a szervizelés feltételeinek szigorításával tartják elképzelhetőnek. „Eddig gyakorlatilag bárki megkaphatta az engedélyt, és semmilyen szakértelmet nem kellett igazolnia. Sok a kontár a piacon” – hangsúlyozta az elnök, aki szerint minden műszerész igazolványában szerepeltetni kellene, milyen pénztárgépek javításához ért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.