Október 1-jére tűzte ki a bíróság a Közgép beadványának tárgyalását a Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság – tudta meg a Világgazdaság. Ha figyelembe vesszük, hogy nemrég ért véget az ítélkezési szünet, akkor szokatlanul gyorsnak tűnik a bíróság lépése. A közbeszerzési pályázatoktól három évre eltiltott Közgép azt kezdeményezte, hogy az elsőfokú bíróság vizsgálja felül a korábbi – szerintük jogsértő – közigazgatási határozatot, és semmisítse meg azt. Emellett a vállalkozás azt is kezdeményezte a Közigazgatási és Munkaügyi Bíróságon, hogy a döntés meghozataláig függesszék fel az eltiltó közigazgatási határozat végrehajtását. Erre adott a jogi lehetőség, és amennyiben ezzel élne a bíróság, akkor a Közgép lehetőséget kapna arra, hogy már ősszel részese lehessen a futó közbeszerzési pályázatoknak, és – a jogerős ítélet megszületéséig – később is indulhatna a tendereken.
A Közgép azon a pályázaton szenvedett „vereséget”, amelyet az Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság írt ki a Győr–Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő infrastrukturális továbbfejlesztésére. Ezen három másik pályázó mellett a Közgép és a Kötiviép’B Kft. közösen indult. A páros adta a legalacsonyabb ajánlatot, mégsem a Közgép nyert, sőt a céget és bevonni tervezett külföldi partnerét hamis adatközléssel is megvádolták. A Közgép ezért a KDB-hez fordult, amely – bár több ponton elfogadta az érvelésüket – elutasította a társaság jogorvoslati kérelmét, és ezzel gyakorlatilag kimondta, hogy hamis adatokat szolgáltatott.
A Közgép már az eredeti jogorvoslati kérelmében és a Közbeszerzési Döntőbizottság tárgyalásán is tételesen bebizonyította, hogy a törvényeknek megfelelően, jóhiszeműen és az elvárható gondossággal járt el ajánlatának benyújtásakor. A társaság most arra számít, hogy a többek között igazságügyi szakértői véleménnyel együtt benyújtott, újabb kérelmének nyomán a független magyar bíróság már az első fokon számára kedvezően dönt, de ha nem így lenne, akkor kész továbblépni, és akár európai fórumokon is eljárást indítana. Ennek az eljárásnak viszont nincs halasztó hatálya, ezért fordulhatott elő, hogy a közbeszerzési pályázat a napokban hivatalosan lezárult, miután az Európai Unió lapjában, a TED-ben megjelent az eljárás eredményéről szóló tájékoztató. Ez pedig azt eredményezte, hogy a nyertesek, vagyis Mészáros Lőrincék és a hozzájuk kapcsolódó vállalkozások megkezdhették a munkálatokat a Győr–Gönyű kikötőben.
Egy német cég 30 milliárd forint értékű beruházást hajt végre a kikötőben, és ehhez kapcsolódik az említett állami infrastruktúra-beruházás. Mészárosék 6,89 milliárd forintos megbízása magában foglalja egyebek között a hajószervizállás épületének tervezését, kivitelezését, a rakpartépítést, a mederből az iszapeltávolítást. Ezek mellett út és vasút építése is szerepelt a pályázatban, valamint például a térvilágítás kialakítása is a nyertesre vár. A teljes beruházásnak a jövő év végéig be kellene fejeződnie.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.