BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább erősödött a Rossmann

Az online értékesítési csatornáját erősíti a Rossmann Magyarország Kft., így középtávon a teljes forgalmának 2-3 százalékát is adhatja majd a webes értékesítés – közölte a cég pénteki sajtótájékoztatóján Flórián László ügyvezető igazgató. A cég négy évvel ezelőtt kezdte tervezni a webshopját, három évvel ezelőtt indította el, és idén nyáron megújította. Az induláskor elsősorban kismamáknak szólt, most azonban felduzzasztotta a kínálatot, és 10 ezer termékkel áll a fogyasztók elé. Ezzel a Rossmann online csatornája a legnagyobb termékkínálatot nyújtja a piacon.

A cég a Magyar Postával és a Mollal kötött szerződést, így 2700 helyen – amelyből 200 Mol-kút – működik az országban átvételi pont, ha valaki nem házhoz rendelné a termékeket. A Rossmann célja, hogy a következő időszakban a tízezres termékkínálatot 20 ezerre bővítse, és erősítse a szolgáltatás minőségét, ám hosszú távon sem tervezi a hagyományos értékesítési csatornájának leépítését. Sőt, idén további három egységgel bővül a jelenlegi 187 üzletes hálózata (ebből Budapestre kettő kerül). A Rossmann a drogériapiacon az első számú márkává vált a Nielsen piackutató adatai szerint, ami magyarázza a társaság forgalmának évek óta tartó töretlen növekedését. Négy éve a kiskereskedelmi piac növekedési üteménél erősebb forgalombővülést produkál, bár ebben közrejátszik az is, hogy a drogérialáncok folyamatosan forgalmat hódítanak el a hipermarketláncoktól, vagyis a piac erősen tágul.

A cég 52,1 milliárd forint forgalommal zárta a múlt évet, ami 9,6 százalék növekedésnek felelt meg. Ehhez 2,3 milliárd forint nyereség társult, ez 50 százalékos erősödést jelentett a megelőző évhez képest. Idén a Rossmann tervei szerint két számjegyű növekedést mutat majd a forgalom, amit az első nyolc hónap pénzügyi mutatói megerősítenek.

A bővülés nemcsak magyar sajátosság, a német anyavállalat a jelek szerint „begyújtotta a rakétáit”, ugyanis az anyaországban 7,9, a leányvállalatok (lengyel, magyar, cseh, török és albán) területén pedig 11,2 százalékos bővülést tudott felmutatni. A Rossmann ezzel a legdinamikusabban erősödő kereskedelmi vállalkozások között van a régióban és Európában egyaránt. A vállalat a márkaépítésben is erős, a magyar piacon a fiatalok felé is nyit, ennek eredménye, hogy a társaság komoly marketingszereplést vállalt a Sziget Fesztiválon és az EFOTT-on is.

A Világgazdaság október 20-án tartja kereskedelmi konferenciáját A nagy átrendeződés éve? címmel. Részletek a Vg.hu/konferencia oldalon.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.