BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Turbófeltöltés az elektromos Porsche Mission E-ben

Negyed óra alatt 400 km megtételére elegendő energiát lehet tölteni a Porsche akkumulátorába – a 800 V-os feszültség és a Porsche Turbo Charger nevű töltő segítségével.

Leginkább az Egyesült Államokban gondolkodnak úgy a vásárlók, hogy a 911-es az egyetlen igazi Porsche, ezért is erőltette rá annak megjelenését a Panamera nevű modelljére a gyár; az eredmény pufók formájú ferdehátú lett. A következő generációnál már azonban kifejezetten atletikus vonalakra számíthatunk, ahogy azt a Mission E nevű tanulmány is mutatja - olvasható az Autó-Motor oldalán.

Nem csak a forma, a technika is nagy valószínűséggel pár éven belül sorozatgyártásba kerül, a tesla példája mutatja, hogy igenis van fizetőképes kereslet az elektromos luxusautóra. A Porsche mérnökei a 919 Hybrid versenyautónál szerzett tapasztalatokat is felhasználták a hajtáslánc fejlesztésénél, ami meg is látszik a főbb számoknál.

A két hajtómotor - tengelyenként egy-egy - rendszerteljesítménye meghaladja a 600 lóerőt, a 100 km/órás tempót 3,5 másodperc alatt éri el a Mission E, a 200 km/órás tempót 12 másodperc alatt futja meg, ráadásul nem fárad ki pár perc alatt, mint a Tesla, amely melegedés miatt erősen korlátozza a teljesítményét, a Nürburgringen 8 perc alatti időt fut a Porsche villanyautója. Ebben annak is nagy szerepe van, hogy nem egyszerűen összkerékhajtású a Mission E, a Porsche Torque Vectoring segítségével kerekenként képes irányítani a nyomatékot a számítógép, és még összkerékkormányzás is van a fedélzeten.

A mai elektromos autókhoz képest megduplázták a feszültséget, a hajtómotor és a lítium-ion akkumulátor 800 V-ot használ. Ez gyorsabb töltési időt is lehetővé tesz, a tanulmány esetén például a Porsche Turbo Charging, azaz turbófeltöltés segítségével 15 perc alatt lehet 80 százalékra tölteni a telepet - ez 400 km-es távolságra elég, hiszen a teljesen feltöltött akkumulátorral 500 km-re jut el az autó.

A karosszéria acél, alumínium és karbon keveréke, a nagy és nehéz akkumulátort az autó közepén, a padló alatt helyezték el; túlságosan sok hely nem maradt az utasoknak a mindössze 130 cm magasság mellett, de tanulmányról van szó, ott belefér az ilyesmi.

Egyébként négy darab kagylóülést helyeztek el az utastérben, a fedélzeti elektronika újdonsága, hogy azt nem csak az autóból lehet konfigurálni, de távoli hozzáférés (alkalmazás) segítségével is lehet a menüben kalandozni

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.