Második becslésre a Központi Statisztikai Hivatal 4,6 százalék kiskereskedelmi volumenindex-növekedést számolt augusztusra, amely egytized százalékponttal alacsonyabb, mint az első becslés volt. Ennek ellenére a növekedés még így is impozánsnak tekinthető, bár a január–augusztus (6 százalékos növekedés éves szinten) átlagától jócskán elmarad.
Az élelmiszer-kereskedelem 3,7 százalékkal nőtt augusztusban, míg a nem élelmiszer jellegű jegyes termékkörnél 4,5 százalék növekedés volt tapasztalható. Az üzemanyag-forgalom 7,2 százalékkal nőtt.
Az idén a legérdekesebb tendencia a ruhapiacon alakult ki. Az év eddig eltelt időszakában a Központi Statisztikai Hivatal mérése alapján 12 százalékkal erősödött a családok ruhavásárlása, így július végéig 270 milliárd forintot hagytak a fogyasztók a butikokban és a ruházati áruházakban. Ez nagyjából 30 milliárd forinttal több az egy évvel korábbi költéseknél. (A múlt év is erősnek tűnt a ruházati piacon, akkor a KSH adatai szerint 15 százalékkal nőttek a háztartások ez irányú költései, egész évre vetítve 480 milliárd forint bevételt jegyeztek fel az online pénztárgépek rendszerében.)
Idén az utolsó négy hónappal együtt a bevételek várhatóan átlépik az 500 milliárd forint határt.
Ruhaféleséget sokan árulnak, alaposan átalakult a magyar piac is, így a hiperek mellett az élelmiszerdiszkontok is egy keveset. A legnagyobb ruházati márkák mellett a hagyományos butikok nagy része is megmaradt a magyar piacon, ám a lépcsőházak, kapualjak, bérházudvarok tenyérnyi shoppingfoltjai viszont erősen megkoptak. A ruhaüzletek száma a forgalom növekedésével szemben a Blokkk.com internetes kereskedelmi szakportál adatai szerint 2-3 ezerrel csökkentek az elmúlt években.
A józsefvárosi piac szerepe is csökken, vagyis az ágazat elkezdett fehéredni, ezzel arányosan pedig látványosan nő a statisztikában a kimutatott forgalom.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.