„A válság mellet kapott egy másik nagy sebet a hazai gépjármű-kereskedelem, ez a válságadó kivetése volt. Ez egy mélyütés volt a szakmának” – mondta Gablini Gábor a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (GÉMOSZ) elnöke. A válság során a szektor szereplőinek több mint 60 százaléka ment tönkre, de szerinte lehet csak 40 százalék jutott volna erre a sorsa, ha csupán a piaci hatások érték volna az ágazatot, a különadó nem.
Gablini Gábor úgy látja: a pénztárgép bevezetése segítette fehéredni a szektort, de ezzel egyben tovább nőtt a tisztességes szereplők versenyhátránya a feketegazdasággal szemben, ahol még adószámmal sem rendelkeznek. Kiemelte: a használt autókereskedelemben jelentős a feketegazdaság aránya. „Az autókereskedelmi szektor szereplői nem állami támogatást, hanem csak azt kérik, hogy az adót nem fizető versenytársakat terelje be a kormányzat az adózók közé” – tette hozzá.
Antalffy Gábor a Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetségének (KISOSZ) elnöke arról beszélt, hogy a kereskedők megítélése mindig negatív volt. Az egymást követő kormányzatok mindig ezt a szektort akarták kifehéríteni, úgy tekintettek az ágazatra, mint ahonnan ki lehet venni a pénzt. „Az igazi feketekereskedelmet, az áfacsalásokat azonban az online kassza nem kezeli.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.