Jó évet zárhatnak a magyarországi fürdők, vendégforgalmuk a tavalyi 37,9 millió után elérheti a 40 milliót - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára. Ruszinkó Ádám a Magyar Fürdőszövetség őszi közgyűlésén hangsúlyozta: a magyarországi turizmusnak európai szinten is versenyképesnek kell lennie. Ezt szem előtt tartva készül a tíz évre szóló nemzeti turizmusfejlesztési koncepció, prioritásként kezelve a kutatás, a termékfejlesztés, a fogadóképesség és infrastruktúra, az oktatás, a szabályozás, a finanszírozás kérdéseit.
A helyettes államtitkár megemlítette, hogy komoly fejlődési lehetőség van az egészségturizmusban, az orvosi turizmusban, ennek kihasználása érdekében a közelmúltban kutatás indult a belföldi orvosi és turisztikai kínálat és a külföldi kereslet felmérésére.
Ruszinkó Ádám arra is felhívta a figyelmet, hogy a magyar lakosság jelentős százaléka nem jelenik meg a kereskedelmi szálláshelyeken, ezért számos olyan vonzó, a kerékpárturizmushoz, a természetjáráshoz, a vízi-, a zarándok- és ifjúsági turizmushoz kapcsolódó programra van szükség, amelyeket rendkívül olcsón, vagy ingyenesen igénybe tudnak venni.
Hozzátette: az éttermek torkos csütörtök akciójához hasonlóan előnyös lenne kedvezményekkel, időnként olcsóbb belépőkkel megteremteni annak a lehetőségét, hogy bizonyos időszakokban azok is eljussanak fürdőkbe, akiknek gondot jelent a mostani jegyárak kifizetése.
A helyettes államtitkár az egészségturizmuson belül fontosnak nevezte a gyógyászati kínálatban a különleges egyedi profil kialakítását, a minősített gyógyhelyek számának bővítését, minőségi fejlesztését.
Ruszinkó Ádám a fürdők jövedelmezőségének javításával kapcsolatban azt mondta, hogy az energiahatékonyságot növelő beruházásokkal csökkenthetőek az üzemeltetési költségek. Az így megtakarított pénz egy részét az alkalmazotti fizetések emelésére lehet fordítani, amellyel a sokszor munkaerőhiánnyal küszködő fürdők könnyebben találhatnak jól képzett szakembereket.
Az eseményen együttműködési megállapodást kötött a több mint száz fürdőt képviselő Magyar Fürdőszövetség és a Magyar Turizmus Zrt.(MT). A Czeglédi Gyula fürdőszövetségi elnök és a Faragó Péter, az MT vezérigazgatója által aláírt dokumentum szerint a felek a jövőben szorosabban együttműködnek a fürdők hazai és külföldi népszerűsítése, a forgalom növelése érdekében.
A közös munka során összehangolják marketing és sajtókommunikációs tevékenységüket, közös akciókat, tanulmányutakat, konferenciákat szerveznek, egyeztetik egymással egészségturisztikai stratégiai terveiket.
A fürdőszövetség közgyűlésén 10 fürdő 19 kategóriában kapott nemzeti minősítő védjegyet, a vendégek szavazatai alapján az év fürdője a hajdúszoboszlói HungaroSpa Thermal Hotel lett.
A közgyűléshez is kapcsolódóan a Harkányi Gyógyfürdőben csütörtökön átadták a megújult lepkemedencét, valamint az új csúszdapark egy részét. A beruházásra 220 millió forintot költött a fürdő, amely idén eddig 462 ezres vendégforgalmat ért el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.