Lezárult egy fejezet a légi közlekedés történetében: legyártották és útjára bocsátották ugyanis a Boeing C-17 Globemaster III legendás szállítógépének utolsó példányát a kaliforniai Long Beachben. A vasárnapi ceremónián hullottak a könnyek, hiszen a 38 éves gyártási széria végeztével 400 szakképzett dolgozót bocsátanak el, egyelőre elhelyezkedési esély nélkül.
A Big Mac-ként emlegetett C-17-es mattszürkére festett utolsó példányát a katari légierő vásárolta meg. A gép egy tiszteletkört tett, majd méltóságteljesen a texasi San Antonio felé vette az irányt, ahol a szükséges kiegészítőkkel és extrákkal felszerelik a gépet, mielőtt útjára indítanák állomáshelyére.
Nan Bouchard, a Boeing C-17-es programjáért felelős alelnöke a Los Angeles Times beszámolója szerint nagy napnak nevezte az utolsó „fióka” kirepülését a fészekből. A cég büszke a mostohagyermekére, hiszen a C-17-es eredetileg a Douglas Aircraft sajátja volt, azt a Boeing 1996-ban vette a nevére, miután felvásárolta az akkor már McDonnell Douglas néven futó vállalatot. A Douglas a nyolcvanas évek végétől gyártotta a csapatszállítókat a Pentagon és később külföldi cégek és államok megrendelésére. A kaliforniai gyárban 279 Big Mac készült, a cég a továbbiakban ezeknek a karbantartási és szerviz feladatait látja el. A Long Beach-i bázis a második világháború idején több tízezer embert foglalkoztatott, a repülőgépgyártás egyik fellegvárának számított. Később itt gyártották az MD-80 utasszállítókat, a Boeing 717-es és a B-17-es bombázókat, de 1996-tól csak a katonai és civil felhasználásra egyaránt alkalmas C-17-esek készültek itt.
A legnagyobb megrendelő az amerikai légierő volt, 223 gépet szállítottak számára, az utolsót 2013-ban. Bouchard hangsúlyozta, hogy az utóbbi időben a C-17-esek is profilt váltottak és a katonai küldetés helyett egyre több humanitárius akcióban vettek részt, megszépítve a múltat. A széles törzsű gép 80 tonnás terhet volt képes eljuttatni a célállomásra, köztük a hadsereg M-1 Abrams tankjait. Előnye volt még, hogy kiépítetlen helyeken is le tudott szállni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.