Mégsem annyira jó üzlet az önmegsemmisítő képek és videóüzenetek küldésére szakosodott Snapchatbe ölni a dollármilliókat – erre a következtetésre jutott a Fidelity Investments, amely 25 százalékkal leértékelte az internetes startup-cégben lévő részesedésének értékét, részvényenként 22,91 dollárra taksálva azt. A Fidelitynél nem kommentálták a leértékelés okát, így nem tudni, hogy az összefüggésben lehet-e a Snapchat gazdálkodásával. A pénzt szponzorált videotartalmakkal kereső Snapchat az idén 50 millió dolláros árbevételre számít, piaci értékét a Fidelity döntése előtt 16 milliárd dollárra tették. A befektetési alap júliusban vásárolt Snapchat részvényeket 46 millió dollárért. A cég 2011-es indulása óta egymilliárd dollárt szerzett a piacról – írja a CNN Money.
Egyre többen állítják, hogy a kaliforniai internetes startup cégek becsült értéke köszönő viszonyban sincs a valóssággal, így például az utazásmegosztó Uber piaci értéke is messze esik az 50 milliárd dollártól.
Friss példa még az online fizetési rendszerével tőzsdére menő Square, amelyet tavaly 6 milliárd dollárra értékeltek, ám a mostani részvénykibocsátáskor kiderült, hogy piaci értéke csupán 3,9 milliárdos. Más meglepetés is volt már az idén: a BlackRock befektetési társaság például 24 százalékkal értékelte le a Dropbox nevű felhő-alapú tárhelyszolgáltatóban lévő részesedését, de hasonló történt a Jet.com, Thumbtack, OfferUp és Beepi esetében is. A független startupok értékét a befektetők rendszerint a tőzsdén lévő szektortársakéhoz mérik, így ha esik az árfolyam, az előbb-utóbb náluk is jelentkezik. Igazi fogódzót viszont a részvények tőzsdei bevezetése ad.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.