A közleménnyel a Népszabadság szerdai cikke nyomán megjelent sajtóhírekre reagáltak, amelyek szerint nem sokkal az indulás után gyakorlatilag összeomlott a dohány-nagykereskedő árumegrendelő és kiszállító rendszere.
A cég hangsúlyozta, hogy határidőre, tehát a megrendelés leadását követő napon, cash&carry (c+c) megrendelés esetén pedig a megrendelés napján szállítanak. Hozzátették, hogy a Philip Morris Kft. és az Imperial Tobacco Kft. kései csatlakozása miatt piaci hiány alakult ki, így a normál üzletmenet 180 százalékának megfelelő terhelést kap a rendszer.
Az ODBE közleménye szerint a vásárolt áru mennyiségére a sajtóban megjelent hírekkel ellentétben nem vezettek be korlátozást. A honlapon azonban arról is tájékoztatnak, hogy az ad-hoc megrendelések felvételét és kiszállítását szüneteltetik az egész országban erre a hétre. A cash&carry üzleteikben pedig rendelési darabszám limitet állítanak be, így csak bizonyos mennyiségű c+c megrendelést vesznek fel minden nap, és a rendelés leadási határideje 12.00 óra lesz az összes logisztikai központban.
A dohányboltellátó az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, a társaság a dohányboltba történő kiszállítás biztonságát garantálja, a cash&carry csak kiegészítésként szolgál például azokra az esetekre, amikor a boltban megjelenik olyan vevő, aki nagyobb mennyiséget vásárol egy-egy termékből.
A c+c-vel kialakult helyzetről és az átmeneti teendőkkel kapcsolatban minden dohányboltos időben teljes körű tájékoztatást kapott - közölte az ODBE, hozzátéve, hogy a c+c kiszolgáló képessége a megadott nyitvatartási időn belülre korlátozódik. A korábbi rendszerben ilyen lehetőség a dohányboltok számára egyáltalán nem létezett.
Az a kiskereskedő, aki a nyitvatartási időn belül c+c megrendelést adott le, készpénzes fizetés esetén legfeljebb másfél millió forint értékben tud vásárolni a készpénzfizetési törvény miatt, bankkártyás fizetés esetén pedig értékbeli korlátozás nélkül - jelezték.
Minden leadott c+c megrendelés esetén az ODBE ügyfélszolgálata külön e-mailben hívta fel a kiskereskedők figyelmét, hogy csak a szállítólevél-visszaigazolás megérkezését követően induljanak el a c+c üzletekbe - hívták fel a figyelmet.
Közölték azt is, ha a megrendeléskor leadott és a szállítólevél-visszaigazolásban szereplő mennyiség között eltérés van, az csak azért lehet, mert a megrendelésben szereplő egyes termékekből készlethiány alakult ki a gyártói hiányos beszállítás miatt. Olyan eset, hogy a megrendelt termék helyett a visszaigazolásban a kiskereskedő más márkával szembesüljön, mint amit megrendelt, eddig nem fordult elő és ezután sem fog - fogalmazott közleményében az ODBE.
A dohányboltellátó hangsúlyozta, minden normál megrendelést kiszállítottak és ki is fognak szállítani a visszaigazolt határidőben, illetve mindent megtesznek a Philip Morris és Imperial Tobacco miatt kialakult készlethiány kezelésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.