Rekordbevételt hozott az internetes áruházaknak az idei kiberhétfő: az előzetes adatok szerint 2,98 milliárd dollárért vásároltak ekkor az amerikaiak az e-boltokban, ez 12 százalékkal haladja meg az egy évvel ezelőttit. A 4500 online kereskedés adatait összesítő Adobe Analytics szerint három napig élt a múlt heti Fekete Pénteken elért 2,74 milliárdos napi csúcs.
A csütörtöki hálaadással indult és a kiberhétfővel zárult időszakban több mint 150 millió amerikai vásárolt valamit a Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (NRF) szerint, közülük 103 millióan online, 102 milliónyian pedig üzletben: most először előzte meg az online forgalom a boltokét. Az öt nap mérlege: 11 milliárd dolláros online költés, 15 százalékkal több az 2014-esnél.
A dugókat el tudták kerülni az online vásárlók, a sorban állást azonban nem. A Target diszkontlánc és a Walmart rendszere összeomlott, de a fizetéssel is voltak gondok, miután a reggeli csúcsban a PayPal is lefagyott egy időre. A kereskedők jó előre közzétették ajánlataikat, azaz volt idő a felkészülésre, ami meglátszott a „hiánymutatón” is: reggel nyolc órára 100 szuperakciós termékből 13-nak a készlete nullázódott le, ez egy normális akciózós nap átlagának a duplája. Leghamarabb az elektronikai cikkek és a játékok fogytak ki, a Star Wars logóval például mindent el lehetett adni. A forgalom 28 százalékát a mobil eszközök adták. Az akciós készletek feltöltése folyamatos, a karácsonyi vásárlási szezon széthúzásában érdekelt kereskedők közül sokan a kiberhétfőt kiberhétté hosszabbították meg.
Az idén tízéves kiberhétfő egyértelmű nyertese az Amazon, amelynek piacterén a forgalom délig 22,4 százalékot nőtt, de a Google felületén is 14,3 százalékkal költöttek többet a tavalyinál. Az Amazon a részadatok szerint megdönti a tavalyi csúcsát, amikor 43 millió árucikket vásároltak nála a hálaadást követő hétfőn.
Szuperkarácsony lesz a webáruházakban
Közel 80 milliárd dollárt költenek idén a karácsony előtti időszakban az amerikai webáruházakban a fogyasztók az eMarketer előrejelzése szerint, csaknem 14 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az internetes értékesítés a teljes november–decemberi kiskereskedelmi forgalom 9 százalékát adhatja idén az USA-ban – 2012-ben még csak 6,9 százalék volt a részesedése. Hasonló mértékű fejlődést prognosztizál a comScore piackutató cég is, amely szerint az online forgalom 70 milliárd dollár körül alakulhat. Ugrásszerűen nő a mobil eszközről vásárlók száma: a comScore szerint az utolsó két hónapban közel 12 milliárd dollárt vásárolnak el így az amerikaiak, ez 47 százalékkal több az egy évvel korábbinál, míg az asztali számítógépekről, valamint notebookokról intézett vásárlások összege csupán 9 százalékkal nő. Az eMarketer ez idő alatt 32,2 százalékos növekedéssel számol a mobilos szegmensben, és jövőre már erre juthat a teljes amerikai online kiskereskedelmi forgalom negyede. K. Z.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.