A főpolgármester egy pénteki tájékoztatón valójában Lázár János, miniszterelnökséget vezető miniszternek arra a javaslatára reagált, amely szerint a kormány kész átvenni a BKV-t, amire 2011-ben is javaslatot tett. Amennyiben ez a kormány szándéka, akkor tisztában kell lennie a működtetés folyamatos nehézségeivel, a cég fejlesztési igényeivel, és ebben az esetben egyebek között az M3-as metró felújításának kötelezettsége is az államot terhelné – fogalmazott Tarlós.
Az M3-as metró infrastruktúrájának fejlesztése kapcsán történt egy előrelépés: a kormány a napokban rábólintott az IKOP-listára, amelyen első helyek egyikén szerepel a 125 milliárd forintos tervezett beruházás. Ezt a listát a kabinet elküldi Brüsszelbe. A tovább lépéshez azonban egyrészt a szaktárcával másrészt az unióval kellene aláírni a támogatási nyilatkozatot. Az előbbit azért, hogy amennyiben Brüsszel nem támogatná a beruházást, akkor a kormány állna helyet – válaszolta a Világgazdaságnak Tarlós, aki úgy fogalmazott, hogy „nagyon nem érünk rá”. Részben azért, mert a hosszú kivitelezést igénylő fejlesztés idején a metrópótló közlekedést össze kell hangolni a vizes világbajnokság közlekedési igényeinek kielégítésével.
Egy másik közlekedési projekt, a dugódíj bevezetése kapcsán Tarlós azt mondta, hogy egyelőre nincs döntés erről, és nem hallott a sajtóban említett éves 10-12 ezer forintos tarifáról. A Figyelő városházi forrásai szerint kétlépcsős szisztéma szisztéma rajtolhat 2016 végén: mindenkinek kell fizetnie éves matricát, aki átlépi Budapest határát - ennek összege pár ezer - 3000-7000 - forint lenne. Emellett lenne egy belső zóna, ahova már havonta több száz forintos díjért lehetne behajtani - így éves szinten 10-12 ezer forintos díj jöhet ki.
A dugódíj bevezetéshez előbb meg kellene változtatni azt a jogszabályt, amely megtiltja a bevezetését. Ezt pedig annak kell kezdeményeznie, aki megalkotta – mondta Tarlós, és bár kapott a főváros a kormányzattól olyan kérést, amelyben ezt várták volna el az önkormányzattól, de Tarlós ezt nem fogja kezdeményezni. Ebben az esetben azt mondanák, hogy ő akarja díj bevezetését, holott valójában ez az M4-es metró beruházás kapcsán megfogalmazott uniós elvárás, ráadásul ezt az előző városvezetés kötötte meg Brüsszellel.
A szerény kihasználtsággal rendelkező, így veszteségesen működő, kalandos történetű – korábbi nevén CET – Bálna iránt érdeklődik az MNB. Erről a Népszabadság írt, ami után a jegybak azt közölte, hogy írásban jelezte vételi szándékát az ingatlanra. Ha az adásvétel megtörténik a Bálna kulturális központ oktatási és pénzügyi centrummá alakul át – szerepelt az MNB közleményében. Ennek kapcsán Tarlós most úgy fogalmazott: nem tudja, hogy eladják-e vagy sem. Döntés nem született. De ha eladnák, akkor is csak pályázat keretében, a legjobb ajánlattevő szerezhetné meg. Tehát versenyeztetés nélkül, a vevő által kitalált áron nem adják el a létesítményt – emelte ki a főpolgármester.
Megújul a pesti Duna-part
Elbírálták a Duna-partok rendezésének első üteméről szóló tervpályázatokat. Az első helyen a Korzó Tervezési Stúdió végzett, a második díjat a holland Erik Van Egeraat építész irodájának tervei kapták, a harmadik díjat a Finta és Társai Építész Stúdió - Garten Stúdió nyerte. A kiviteli tervek 2016 júniusára készülhetnek el, a megvalósítás 2017-ben kezdődhet, és a tervek szerint még ebben a ciklusban befejeződik fővárosi és állami források, valamint európai uniós támogatások igénybevételével. A beruházásra jelenleg 5-6 milliárd forint áll rendelkezésre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.