Tavaly január és november között több mint 8 ezermilliárd forintot költött a lakosság a különféle boltokban és áruházakban – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adataiból. Bár az utóbbi hónapokban lanyhult a lendület, de még így is 5,6 százalékkal nőttek a vásárlások. Ebben jelentős szerepe volt az online pénztárgépek év eleji bevezetésének is, hiszen a statisztikusok a legális, számlás forgalmat mérik. Az online kasszák hatása azonban az idén már egyre kevésbé érvényesül, ezért valószínűleg közelebb kerül a statisztika a valósághoz, ami egyben némi lassulást is jelent majd a kereskedelmi forgalomban. Ugyanakkor 2016-ban a dinamikusan – várhatóan 4-4,5 százalékkal – emelkedő bérek mellett a személyi jövedelemadó kulcsának egy százalékpontos csökkentése is támogatja majd a fogyasztás élénkülését, mivel a nettó reálbérek – a 2 százalékos vagy az alatti infláció mellett – 3,5-4 százalékkal emelkedhetnek.
Az internetes forgalom január és november között 192 milliárd forintra rúgott, ami azt jelenti, hogy az éves forgalom meghaladja majd a 220 milliárd forintot. Az online vásárlások éves bővülésének üteme novemberben megközelítette a 30 százalékot, köszönhetően a meghirdetett két Fekete Pénteknek és a rengeteg egyéb akciónak – hívja fel a figyelmet a Blokkk.com elemzése. Persze a korábbi években is hasonlóan nőttek a webáruházi vásárlások, ám nehéz ilyen nagy növekedési ütemet meg is tartani.
A második fél évben látványosan lelassult az élelmiszerek értékesítése. Bár éves szinten 4 ezermilliárd forint felett lesz az élelmiszerbolti vásárlások értéke, a növekedés üteme alacsonyabb volt az átlagnál. Az első 11 hónapban 3,4 százalék volt a bővülés üteme, ami az októberi 2,1 százalék után novemberben tovább csökkent. A drágább termékek, például a bútorok és a műszaki cikkek forgalma 3 hónap alatt még vissza is esett, az első 11 hónap átlagában pedig 2 százalék alatt mozgott. Csupán novemberben ugrottak az eladások 3 százalék fölé, vélhetően a mosógépcsere-programnak köszönhetően.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.