BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rossz híreket közöltek a magyar mezőgazdaságról

Tavaly 4,7 százalékkal kisebb területen 15,7 százalékkal kevesebb gabona termett az előző évihez képest.

Tavaly 132 ezer hektárral, azaz 4,7 százalékkal kisebb területen 2,6 millió tonnával, 15,7 százalékkal kevesebb gabona termett az előző évihez képest - közölte a KSH. A csökkenést elsősorban a betakarított kukoricamennyiség 27 százalékos visszaesése okozta. A nyár eleji hőség és a csapadékhiány miatt közel 2,8 millió tonnával kevesebb kukoricát takarítottak be a 2014. évi rekordterméshez viszonyítva. A búza mennyisége a vetésterület csökkenése ellenére az előző évi szinten maradt.

2015-ben az előző évihez képest búzából 7,6 százalékkal kisebb területről (1029 ezer hektár), 5140 kilogramm/hektár termésátlag mellett 5,3 millió tonnát takarítottak be. Kukoricát 3,4 százalékkal kisebb területről (1150 ezer hektár) takarítottak be. A 6,5 millió tonnányi termés közel harmadával, a termésátlag (5690 kilogramm/hektár) 27 százalékkal volt alacsonyabb.

Napraforgóból 3,6 százalékkal nagyobb területről (615 ezer hektár) 1,5 millió tonnát takarítottak be, 3,4 százalékkal kevesebbet, mint 2014-ben. A termésátlag 6,7 százalékkal volt kisebb (2510 kilogramm/hektár).

Repcéből 3,8 százalékkal nagyobb területen 17 százalékkal kevesebb, 584 ezer tonna termett; a termésátlag ötödével csökkent.

A burgonya betakarított területe 13 százalékkal volt kisebb (18 ezer hektár). Összesen 412 ezer tonnát, 27 százalékkal kevesebbet takarítottak be.

A cukorrépa betakarított területe megegyezik a 2014. évivel (15 ezer hektár), mennyisége (886 ezer tonna) és termésátlaga (57,7 tonna/hektár) is 17 százalékkal csökkent.

A lucerna betakarított területe (134 ezer hektár) 8,4 százalékkal volt nagyobb, a termésmennyisége (573 ezer tonna) 3,7 százalékkal lett kevesebb. A termésátlag (4290 kilogramm/hektár) 11 százalékkal csökkent.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.