A későbbiekben is lesz autóbuszos közlekedés Szegeden, de lehet, hogy a város cége nyújtja ezt a szolgáltatást, mert a jelenlegi üzemeltető túl drága ajánlatot tett.
A mostaninál csaknem 50 százalékkal többet kérne jövőre a Dél-alföldi Közlekedési Központ (DAKK) Zrt. a szegedi önkormányzattól a városi autóbusz-szolgáltatásért: a Délmagyarország című napilap információja szerint a jelenlegi évi 2,7 milliárd forintos összeget 2017 januárjától négymilliárd forintra emelnék. Szerettük volna megtudni az önkormányzat pályázatán induló, a Tisza Volán jogutódaként működő DAKK Zrt.-től, hogy mivel indokolják a díj ilyen mértékű emelését, de lapzártáig nem kaptunk választ.
Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester sem tudott magyarázatot adni erre, szerinte a kiírás nem támasztott a meglévő járműparkhoz képest komoly fejlesztési igényt. A DAKK-nak a tárgyalási szakaszban van módja felülvizsgálni az ajánlatát – tette hozzá az alpolgármester. Ha ez nem sikerül, akkor meg kell nézniük, hogy a város miként tudja olcsóbban ellátni a szolgáltatást, aminek elég evidens módja a saját tulajdonú cég megbízása – mondta lapunknak Nagy Sándor.
Tíz évvel ezelőtt a pályázaton a Tisza Volán képes volt versenyképes ajánlatot tenni, és nyert is – mondta az alpolgármester –, és eddig nem merült föl olyan vita, amely miatt szolgáltatóváltásban kellett volna gondolkodni. Folynak már előzetes kalkulációk, hogy mekkora beruházást igényelne a várostól, ha saját cége végezné az autóbuszos szolgáltatást, de még nincs végleges álláspont. Az alpolgármester szerint sikerült felkelteni az érdeklődést a buszos piacon, mert már érkezett ezzel kapcsolatos érdeklődés a Szegedi Közlekedési Kft.-hez.
A közösségi közlekedés mint rendszer egyre nagyobb problémákkal küzd, a soktényezős történet meghatározó eleme az állam visszavonulása a finanszírozásból, ami nemcsak Budapestet, hanem a nagyobb regionális központokat is sújtja – emelte ki az alpolgármester. Az állami támogatás – korábbi nevén normatíva – valamikor városi szinten évi 550 millió forint volt, most 330 millió körül van. Az önkormányzatnak pedig összességében körülbelül kétmilliárd forintot kell biztosítania a közösségi közlekedés működtetéséhez, ez 2010-ben még egymilliárd forint volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.