BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sokat kérne Szegedtől a Volán-cég

A későbbiekben is lesz autóbuszos közlekedés Szegeden, de lehet, hogy a város cége nyújtja ezt a szolgáltatást, mert a jelenlegi üzemeltető túl drága ajánlatot tett.

A mostaninál csaknem 50 százalékkal többet kérne jövőre a Dél-alföldi Közlekedési Központ (DAKK) Zrt. a szegedi önkormányzattól a városi autóbusz-szolgáltatásért: a Délmagyarország című napilap információja szerint a jelenlegi évi 2,7 milliárd forintos összeget 2017 januárjától négymilliárd forintra emelnék. Szerettük volna megtudni az önkormányzat pályázatán induló, a Tisza Volán jogutódaként működő DAKK Zrt.-től, hogy mivel indokolják a díj ilyen mértékű emelését, de lapzártáig nem kaptunk választ.

Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester sem tudott magyarázatot adni erre, szerinte a kiírás nem támasztott a meglévő járműparkhoz képest komoly fejlesztési igényt. A DAKK-nak a tárgyalási szakaszban van módja felülvizsgálni az ajánlatát – tette hozzá az alpolgármester. Ha ez nem sikerül, akkor meg kell nézniük, hogy a város miként tudja olcsóbban ellátni a szolgáltatást, aminek elég evidens módja a saját tulajdonú cég megbízása – mondta lapunknak Nagy Sándor.

Tíz évvel ezelőtt a pályázaton a Tisza Volán képes volt versenyképes ajánlatot tenni, és nyert is – mondta az alpolgármester –, és eddig nem merült föl olyan vita, amely miatt szolgáltatóváltásban kellett volna gondolkodni. Folynak már előzetes kalkulációk, hogy mekkora beruházást igényelne a várostól, ha saját cége végezné az autóbuszos szolgáltatást, de még nincs végleges álláspont. Az alpolgármester szerint sikerült felkelteni az érdeklődést a buszos piacon, mert már érkezett ezzel kapcsolatos érdeklődés a Szegedi Közlekedési Kft.-hez.

A közösségi közlekedés mint rendszer egyre nagyobb problémákkal küzd, a soktényezős történet meghatározó eleme az állam visszavonulása a finanszírozásból, ami nemcsak Budapestet, hanem a nagyobb regionális központokat is sújtja – emelte ki az alpolgármester. Az állami támogatás – korábbi nevén normatíva – valamikor városi szinten évi 550 millió forint volt, most 330 millió körül van. Az önkormányzatnak pedig összességében körülbelül kétmilliárd forintot kell biztosítania a közösségi közlekedés működtetéséhez, ez 2010-ben még egymilliárd forint volt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.