Magyarország egyre népszerűbb úti cél az izraeli utazók körében: 2015 első 11 hónapjában több mint 256 ezer vendégéjszakát töltöttek el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken az ázsiai országból érkezők, ami közel 10 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakának adatát - hívta fel a figyelmet a Magyar Turizmus (MT) Zrt.
Kiemelik, hogy az izraeli lakosság utazási kedve évek óta nő, míg 2000-ben 3,5 millió, 2011-ben közel 4,5 millió, 2013-ban pedig már közel 5 millió kiutazást tartott nyilván az izraeli statisztikai hivatal. Az utazások számának növekedésével a turisztikai kiadások összege is folyamatosan emelkedik, 2013-ban megközelítőleg 6 millió dollárt tett ki.
Az izraeli utazók fő motivációja a tengerparti pihenés, a városlátogatás és az egészségturizmus. Ez utóbbi szempontjából Magyarország is vonzó úti cél, és nem szabad megfeledkezni a családlátogatás, valamint a vallási motivációk jelentőségéről sem.
A tájékoztatás szerint ma a magyar nemzeti stand is megnyílt a tel-avivi IMTM (International Mediterranean Tourism Market) kiállításon, ami az idén 22. alkalommal, február 9-10. között várja a látogatókat. Magyarország már négy éve folyamatosan részt vesz a térség legnagyobb turisztikai rendezvényén, az idén a Magyar Turizmus Zrt. mellett négy társkiállító mutatja be az ország turisztikai vonzerőit.
A cél Magyarország ismertségének növelése az izraeli turisztikai piacon. Fontos célcsoport a fiataloké, valamint az orosz nyelvű izraeli közönség is. További cél a Budapest-központúság oldása, amely az egészségturisztikai szolgáltatások mellett az aktív és ökoturizmusra alapulhat. Kiemelt szerepet kap az ország gasztronómiai sokféleségének bemutatása is - ismertette az MT Zrt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.