Robbanásszerű fejlődés várható a virtuálisvalóság- (VR) eszközök és megoldások terjedésében, legalábbis az idei barcelonai MWC bejelentései alapján a legnagyobb okostelefon-gyártók közül többen is új VR-készülékeket mutattak be. Ha virtuális valóságról van szó, két cég egyre inkább megkerülhetetlennek tűnik: a Samsung és a Facebook. Ezek a vállalatok korán felismerték, hogy milyen jól kiegészítik egymást az új technológia és a közösségi oldalak, és már jó ideje együtt dolgoznak a fejlesztéseken, ennek egyik eredménye a dél-koreai társaság Gear VR nevű eszköze.
A Samsung azonban idén egy speciális kamerát is bemutatott, a Gear 360-at. Ez egy 360 fokban látó eszköz, amellyel bárki készíthet VR-videókat. A készülék kettős halszemoptikát kapott, mindegyikhez egy-egy 15 megapixeles képérzékelő tartozik, így tulajdonosai nagy felbontású, 360 fokos videókat vagy 30 megapixeles állóképeket készíthetnek. Barcelonában Mark Zuckerberg feltűnése a Samsung eseményén azt is egyértelművé tette, hogy nemcsak a VR-videók elkészítésére lesz lehetőségük a felhasználóknak, de azok megosztására is, például a Facebookon. A közösségi oldal – és mellette a YouTube – már tavaly lehetővé tette 360 fokos videók feltöltését és megnézését, de további fejlesztések várhatók ezen a területen is.
A Samsung mellett az LG is jelezte, hogy érdeklődik e piac iránt, a vállalat a VR 360 nevű készüléket vitte el Barcelonába. A koncepció lényegében megegyezik a rivális társaság elképzelésével: a VR-sisakba egy okostelefont kell illeszteni, és így lehet virtuálisvalóság-videókat nézni és játszani.
A videojátékok szerelmeseinek több meglepetést is tartogat az idei év, hiszen érkezik a Facebook által kétmilliárd dollárért megvett Oculus első, egyéni felhasználóknak szánt VR-sisakja, illetve február végétől lehet előrendelést leadni a HTC és a Valve nevű videojáték-fejlesztő közös projektjében létrehozott Vive-ra. Barcelonában kiderült az is, hogy az utóbbi készülék 799 dollárba kerül majd, az árban benne van két játékvezérlő is, hogy könnyebbé tegyék az irányítást. Az első vásárlók áprilisban kaphatják kézhez a Vive-t. Azt még nem lehet tudni, hogy a Sony PlayStation VR-t mikor kezdik forgalmazni, a japán társaság március 15-én, San Franciscóban, a Game Developers Conference keretében mutatja be az eszközt.
De nemcsak a tech cégek érdeklődését keltette fel a virtuális valóság: a Coca-Cola a YouTube-on tett közzé videót egy olyan speciális csomagolásról, amely a Google Cardboardhoz hasonló, egyszerű VR-szemüveggé alakítható át. Az élményhez persze szükség van egy megfelelő okostelefonra és szoftverre is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.