Hároméves stagnálási trendjét már 2014-ben megtörte az IKEA, tavaly pedig 15 százalékkal, mintegy 47 milliárd forintra növelte értékesítési árbevételét Magyarországon, köszönhetően a gazdasági fellendülésnek és a fogyasztói bizalom növekedésének – mondta Marek Feltl, az IKEA Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős vezetője. Írország és Oroszország után Magyarországon érte el a legnagyobb növekedési ütemet a svéd kereskedelmi lánc, amelynek hazai áruházaiban tavaly közel 5 millióan fordultak meg. A cég adózott eredménye tavaly 50 százalékkal, 2,5 milliárd forintra nőtt.
Éppen a dinamikus bővülésnek köszönhetően döntöttek úgy, hogy – 16,8 milliárd forintos beruházással – megépítik a harmadik magyarországi áruházat Soroksáron. A jövőre megnyíló IKEA alapterülete mintegy 34 ezer négyzetméter lesz, és 1200 parkoló tartozik majd hozzá. Épületét úgy tervezték meg, hogy energiahatékonyság szempontjából a vállalatcsoport régiós zászlóshajója lehessen: a fűtésére és hűtésére például geotermikus energiát használnak majd, és az esővizet is hasznosítják. A környezetkímélő energiaforrások használata egyébként sem idegen az IKEA-tól, 2020-ra világszerte megtalálható áruházainak teljes energiaszükségletét zöldenergiával szeretnék fedezni
A soroksári áruház megnyitásával több mint 200 új munkahelyet teremt a vállalat Magyarországon. Arra a kérdésre, hogy mekkora bérnyomás alá helyezte a céget a versenytárs Kika, amely januárban egységesen 12,3 százalékkal emelte meg dolgozóinak a fizetését, Marek Feltl azt válaszolta, hogy mindig is versenyképes fizetésekre törekedtek. Ennek érdekében a 2016 szeptemberétől kezdődő következő gazdasági évben a magyarországi kollégák bérébe 1,5 millió eurót fognak invesztálni. Az IKEA-dolgozók a tavalyi eredmények alapján havi fizetésük 130 százalékát megkapták bónuszként, ez 11 százalékos béremelkedést jelent, de nyugdíjprogram is van a cégnél.
Az IKEA viszont érzi a nyomást a magyar vásárlók részéről is, hogy az interneten is meg lehessen vásárolni a cég termékeit. Csehországban már az idén kezdik tesztelni az e-kereskedelmi programot, az átvételi pontokat és a kiszállítást. Eképzelhető, hogy jövőre már Magyarországon is működhetnek átvételi pontok vagy online webáruház – mondta Marek Feltl.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.