BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kínában is megjelent az Apple Pay

Újabb jelentős piac meghódítását kezdte meg az Apple Pay, a mobilfizetési alkalmazást tegnaptól Kínában is lehet használni. A megoldás a UnionPay bank- és hitelkártyával, illetve a megfelelő iPhone, iPad vagy Apple Watch készülékkel rendelkező kínai felhasználók számára érhető el. Az Apple már tavaly decemberben jelezte, hogy a távol-keleti országban folytatódik a mobilfizetési rendszer terjeszkedése, a hét elején pedig az Industrial and Commercial Bank of China Ltd. (ICBC) illetékesei a közösségi médián keresztül jelentették be, hogy többek között az ő ügyfeleik is élhetnek majd a lehetőséggel.

Bár a kínai piac mérete miatt rendkívül vonzó, korántsem lesz könnyű dolga az Apple-nek. A China Internet Network Information Center közlése szerint a múlt év végére már 358 millió kínai próbálta ki a mobilfizetést, vagyis többen, mint amennyien az Egyesült Államokban élnek. Az ilyen típusú fizetések piacát két nagy internetes cég, a Tencent Holdings és az Alibaba Group Holding uralja. Az előbbi a több száz milliós felhasználói táborral bíró WeChat azonnali üzenetküldő rendszerbe integrált egy ilyen lehetőséget, míg az Alibaba az Ant Financial által működtetett Alipay révén van jelen a mobilfizetési piacon.

Kínával ötre bővült azon országok száma, ahol már lehet fizetni az Apple Payjel. Elsőként az Egyesült Államokban vezették be a megoldást 2014 őszén, ahol már több mint 2,5 millió kereskedőnél lehet fizetni vele. Az Egyesült Királyságban, Kanadában és Ausztráliában is használható már a szolgáltatás, és a tervek szerint még az idén Hongkongban, Szingapúrban és Spanyolországban is elérhető lesz.

Az Apple Pay másfél évvel ezelőtti megjelenése felgyorsította a mobilfizetés bevezetésére irányuló fejlesztéseket. A Samsung és a Google is piacra dobta saját megoldását, és már Magyarországon is több mobilcég és bank kínál ilyen lehetőséget.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.