BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lehet egy ajtóval több?

Hat darab ajtón keresztül lehet megközelíteni a legnagyobb Mini, a harmadik generációs Clubman belső terét.

Egy újabb Mini-inkarnáció, amelyik úgy lép be a prémiumkompaktok kategóriájába, hogy bátran felvállalja általánosítás szerinti „kockázatos” részleteit. Igen, a Mini kockáztat a Clubmannel, hiszen nem a praktikum és nem is a férőhely témakörére hegyezték ki a képességeit. Ahogy a többi testvérmodell, úgy a hatajtós, alsó középkategóriás Clubman is szembeszegül a szürke trendekkel – itt minden csupa geg, egyedi megoldás, bravúroskodás és feltűnősködés. De ez így van jól.

Mivel a paletta többi tagjához képest feljebb lépett egy kategóriával, nem meglepő, hogy a hossza 27, tengelytávolsága 10, szélessége pedig 9 centiméterrel haladja meg ötajtós testvérmodellje hasonló értékeit. Elöl mélyen és kényelmesen ülhetünk, a vezetési pozíció patent, a sok-sok műszer, kapcsoló, visszajelző és sajátos formai megoldás okán pedig űrhajókapitánynak érezhetjük magunkat. Az autó egyébként a BMW 2-es Active és Grand Tourerrel és az X1-essel közös UKL2-es padlólemezen osztozik, ami itt lapos tetővonalú, ugyanakkor a B oszlop mögött is tágas lábterű kocsiszekrényt hordoz. A függőleges hátfal kétfelé nyíló ajtópárja 360 literes csomagteret tár fel, ami a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssor ledöntésével egészen 1250 literig bővíthető. Utóbbi adat már rendben van, de alaphelyzetben például 60 literrel szűkebb, mint az azonos hosszúságú Peugeot 308 GT poggyásztere.

Az ajtózár távirányítós vagy érintős oldásakor Mini logo világítja meg a sofőrajtó melletti flasztert, zárást követően pedig nem csupán a belső tükör alján, hanem a tető cápauszony-antennáján is villog vörös fénydióda, a középső óriáskijelző karimájának felső íve pedig 5-10 másodpercenként ugyancsak vörösen pulzál. Sport programba kapcsolva apró rakétaszimbólum és egy versenypályán kanyargó gokart rajza jelenik meg, továbbá a felirat: maximális gokartérzés! Szóval nem unalmas autó...

Tetszett

✓ stílus, minőség

✓ vezetési élmény

✓ látványos gegek

Nem tetszett

✓ korlátozott körkilátás

✓ menetzaj

✓ vételárVezetés közben már józanabb a helyzet, ismerős BMW-feeling lesz úrrá rajtunk, a különböző fedélzeti menük logikája és a kezelés finomsága is a bajor nagy testvért idézi. Véletlenek persze nincsenek, a motor gyakorlatilag megegyezik a 18d jelű sornégyessel, a nyolcfokozatú automatikus váltó pedig ugyanúgy Aisin, mint a többi keresztmotorosnál. A fék harapós, az irányíthatóság még normál menetprogramban is közvetlen, tehát a stílus mellett vezetési élmény dolgában sem kell másik ajtón kopogtatni.


✓ vezetési élmény

✓ látványos gegek

Nem tetszett

✓ korlátozott körkilátás

✓ menetzaj

✓ vételár Összegzés Aki különlegességre vágyik, itt megkaphatja, a Clubman tutira hozza a Minik büszkén vállalt különcségét. Műszakilag aligha lehet belekötni, bár a motorhangot azért elszigetelhették volna jobban is az exkluzív utastértől. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.