A 2015-ös volt az első teljes év, amikor a biztosító korábban elfogadott új stratégiáját valósította meg, ami három célt fogalmazott meg: nyereséges működés, az értékesítés átalakítása és a réspiacokon történő meghatározó jelenlét. A CIG Pannónia Életbiztosító és a konszolidálásba bevont vállalatai 2015-ben 928 millió forint adózott nyereséget értek el, szemben a tavalyelőtti 170 milliós veszteséggel. Az egy részvényre jutó eredmény 15 forint.
A vállalatcsoport biztosítási díjbevételei tavaly elérték a 17,5 milliárd forintot, ez 6 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakáénál. Az élet üzletág adózott eredménye 569 millió forint volt. Ebben a szegmensben a cégvezetés elsődleges feladatai között szerepelt a saját hálózat építése és fejlesztése. Ennek eredményeként a saját hálózat értékesítése 2015-ben 85 százalékkal nőtt a megelőző évhez viszonyítva. Ez, valamint a közbeszerzés keretében szerzett új üzlet ellensúlyozta a Quantis korábbi évekbeli teljesítményét. Így az új értékesítés állománydíja 102 százaléka a 2014-ben szerzett portfoliónak.
A nem-élet üzletágnál is fordulatot hozott a stratégiaváltás, és először ért el nyereséget, 87 millió forintos értékben. A nem élet szegmens 2015-ben 3,6 milliárd forintos, a nemzetközi számviteli szabályok (IFRS) szerinti biztosítási díjra tett szert, ennek legnagyobb része a casco és általános felelősség ágazatokhoz kapcsolódik. Az új szerzések közel 1,9 milliárd forintra rúgtak, ennek eredményeként a csoport 2015 végén mintegy 2,8 milliárd forint nem-élet állománnyal rendelkezett. A nem-élet szegmens sikerét részben annak is köszönheti, hogy a biztosító – a stratégiaváltásnak megfelelően -- új, réspiaci termékkel lépett piacra tavaly.
„Kezdenek beérni az új stratégiánk jegyében hozott intézkedések. A tavalyi eredmények azt mutatják, hogy jó úton járunk. Azon az úton, amelyen a CIG Pannónia hosszú távon nyereséges, célpiacain meghatározó szereplője lesz a magyar biztosítási szektornak” – értékelte a tavalyi évet Kádár Gabriella vezérigazgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.