Olcsó és szupergyors utasszállító repülőgép kifejlesztésére szövetkezett a Virgin-csoport feje, Richard Branson a Boom nevű légiipari vállalkozással. A meghökkentő ötleteiről és innováció iránti nyitottságáról ismert Branson a napokban szerződött az amerikai startuppal, amelynek fejlesztéseihez a multimilliárdos saját űrtechnológiai cége, a Spaceship Company adja majd a gyártási-tesztelési hátteret, a kutatásba pedig bevonják a Virgin Galacticot.
Az eget 18 kilométeres magasságban a hangsebesség kétszeresével, 2300 kilométer/órás tempóval hasító új gépnek egyelőre fantázianeve sincs, s a tervek szerint 3,5 óra alatt teljesíti a London–New York távot. A forgalomból az emlékezetes párizsi tragédia után 2003-ban kivont Concorde-ok horribilis jegyáraival szemben szinte fillérekért lehet majd felülni a gépre. Az első tíz példány megvásárlására opciós szerződést kötött a Virgin, 2 milliárd dollárt szánva e célra. A tervek szerint a retúrjegyért 5 ezer dollárt kérnek majd, annyit, mint most az első osztályú transzatlanti járatoknál. A gépen két sorban összesen negyven ülőhely lesz, míg a Concorde-on százan utazhattak, és egy útért tízezer dollárt számítottak fel. Igaz, a Boom terveinél gyorsabban, 2 óra 53 perc alatt teljesítették a távot, ezzel máig csúcstartónak számítanak. A Boom és partnerei azonban nem a rekordokra utaznak.
Nem a Boom az egyedüli cég, amely a szuperszonikus utasszállításban fantáziát lát. Concorde Club néven alakult egy társaság, amely egy eredeti Concorde-ra gyűjt, amelyet a szükséges korszerűsítés után munkába állítanának. Légi bemutatókon szerepelne, és magáncélokra ki lehetne bérelni. Ők óvatosabbak a Boomnál, hiszen 2019-re teszik az indulást, éppen ötven évvel az első Concorde forgalomba állítása után startolnának. Concorde-ból húszat gyártottak, ebből 14 szolgálta menetrendszerűen az utasszállítást. Az Airbus a hangsebesség négyszeresével suhanó repülő megépítését tartja napirenden, a bostoni Spike Aerospace pedig 80 millió dolláros repülőn dolgozik, amelyen az ablakokat videokivetítők helyettesítenék. A Lockheed Martin N+1 típusjel alatt futó repülője öt-tíz személyt képes szállítani, azért csak ennyit, mert szerintük ez az üzletileg kifizetődő modell. Az Aerion AS2-es gépe 8-12 utast szállíthat a hangsebességnél is gyorsabban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.