Összefésüli adattengerét az információszolgáltatás és -elemzés két nagyágyúja, az amerikai Information Handling Services (IHS) és a brit Markit. A vállalatok egy 13,3 milliárd dolláros ügylet keretében egyesülnek, és IHS Markit néven folytatják tevékenységüket. Adókímélési okokból az új cég székhelyéül Londont választották, ahol 20 százalékot kell fizetniük a nyereségük után, szemben az amerikai 35 százalékkal. Igaz, néhány kulcsfontosságú területet ezentúl is az IHS coloradói Englewoodban lévő központjából irányítanak.
Az új vállalatban 57 százalékos tulajdonrészt szereznek az IHS részvényesei, a cég piaci értéke a pénteki záróár alapján 7,5 milliárd dollár volt, míg az aznap 5,8 milliárd dollárt érő Markit részvényeseinek 43 százalék jut. Utóbbiak 5,6 százalékos prémiumot kapnak a pénteki londoni záróárhoz képest.
A két cég tavaly együtt 3,3 milliárd dolláros bevétel mellett 1,2 milliárdos adózás előtti eredményt könyvelhetett el. Várakozásuk szerint az év második felére lezáruló egyesülés 125 millió dolláros éves megtakarítást hoz számukra. Az új vezért az IHS adja Jerre Stead személyében. Igaz, nem sokáig, hiszen a vezérigazgató jövő év végén nyugdíjba vonul, akkor lép a helyére a Markit alapító-vezérigazgatója, Lance Uggla. Addig mindketten elnökként is szolgálják a vállalatot, Uggla pedig emellett tagja lesz az igazgatóságnak. A két férfi együtt több mint száz nagyvállalati fúzió menedzselésében vett részt adatszolgáltatási-tanácsadói oldalról.
„Decemberben egy mindkét cégben érdekelt részvényesük ültette le őket egy asztalhoz, az ominózus reggeli után gyorsan sínre került az ügy” – írta a The Wall Street Journal. A fúzió versenyjogi aggályokat sem vet fel, hiszen az IHS elsősorban iparvállalati ügyfelek, míg a Markit pénzügyi szolgáltatók, bankok és vagyonkezelők kiszolgálására specializálódott, átfedés a felek véleménye szerint nincsen. Kitűzött céljuk, hogy közösen minél komplexebb szolgáltatásokat nyújtsanak ügyfeleiknek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.