Az EU 28 tagállamában a tavaly februári 958 ezer után most 1,093 millió személyautó és kishaszonjármű kapott rendszámot, ezzel sorozatban harmincadik hónapban nőtt a kereskedők forgalma. Az első két hónapban eladott 2,19 millió autó tíz százalékos bővülést takar.
Az igazsághoz tartozik, hogy szökőév lévén a vásárlóknak egy nappal több idejük volt kiválasztani az ízlésüknek és pénztárcájuknak megfelelő autót. Lehet, hogy e nélkül a dízelbotrányba keveredett Volkswagennek maradt volna a negatív tartományban, így azonban 4,4 százalékkal, 120 ezerre bővültek eladásai az egy évvel korábbihoz képest.
Botrány ide vagy oda, a VW toronymagasan vezeti az uniós forgalmi statisztikákat, üldözői 70 ezres darabszámnál járnak. A márka piaci részesedése viszont 12,4-ről 11,4 százalékosra mérséklődött az unióban értékesített járművek alapján. A német cég közvetlen versenytársai azonban két számjegyű növekedést értek el. A Ford 19, az Opel/Vauxhall 18,7, míg a Peugeot 14,2 százalékos többlettel zárta a második hónapot.
A luxuskategóriában is kitartott a pezsgés, itt a Mercedes-Benz 22,4 százalékos pluszforgalma számít kiugrónak, de az Audi 17,1 és világpiacon vezető BMW 14,7 százalékos pluszteljesítménye is elismerésre méltó.
Valamennyi nagy európai ország piacán két számjegyű növekedést mértek, a különösen az olaszok 27,3, a spanyolok 12,6 százaléka és a negyedmilliós adatot produkáló németek 12 százalékos bővülése számottevő.
Magyarország 12,3 százalékos pluszban van, februárban 6625 autóra szereltek nálunk rendszámot. Egyedül Hollandia (-15) és Görögország (-35 százalék) nem profitált az autóeladási boomból.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.