Az Amazon is csatlakozik a virtuálisvalóság- (VR) megoldásokat fejlesztő cégek sorához, a társaság saját videoszolgáltatását egészítené ki az új lehetőséggel. A világ legismertebb e-kereskedelmi cége már évek óta működtet a Netflixhez vagy a Huluhoz hasonló, interneten keresztül elérhető, igény szerinti (on demand) filmnézést biztosító rendszert. A munkáltatókat értékelő GlassDoor nevű portálon megjelent álláshirdetés alapján arra lehet következtetni, hogy ezt a megoldást bővítenék virtuálisvalóság-tartalmakkal, amihez szoftverfejlesztő menedzsert keresnek.
A társaság korántsem tekinthető úttörőnek ezen a fronton, a Netflixnek ugyanis már van egy VR-alkalmazása a Samsung virtuálisvalóság-eszközéhez, és a Hulu is bejelentette, hogy hamarosan előáll egy ilyen applikációval. Az Amazon fejlesztési tervei azonban jól mutatják, hogy mindössze néhány év alatt mennyire fontossá vált ez az új terület. Az elmúlt hónapokban sorra érkeztek a hírek az új eszközökről, amelyek közül néhány már kapható is – például a Samsung Gear VR, de az első HTC Vive-ok is hamarosan megérkeznek azokhoz, aki éltek az előrendelés lehetőségével –, néhány pedig, mint a nagy érdeklődéssel várt Oculus Rift, idén lesz megvásárolható.
A virtuális valóság egyelőre két területen hódít igazán, a szórakoztató- és a játékiparban. A szórakoztatóiparban az online videoszolgáltatást nyújtó cégek próbálkozásai mellett egyéb izgalmas kísérletekkel is lehet találkozni. A héten érkezett például a hír, hogy Amszterdamban nyitják majd meg a világ első VR-moziját. A létesítményben a Samsung eszközeit használhatják majd a mozizók, akik 360 fokban elforgatható székekben élhetik majd át az új élményt, ráadásul nem is kell túlságosan sokat fizetni ezért, a tervek szerint 12,5 euróba kerül majd egy jegy.
A virtuális valóság körüli egyre nagyobb hírverés ellenére még viszonylag kevesen vannak tisztában azzal, hogy mit rejt az új technológia. Egy amerikai internetezők körében végzett felmérésben a megkérdezettek mindössze egyharmada tudott megnevezni segítség nélkül valamilyen VR-eszközt. Valamivel magasabb, 36 százalék volt azok aránya, akik azt jelezték, hogy szívesen beszereznének egy ilyen készüléket. A Horizon Media által készített kutatásban összehasonlították a virtuálisvalóság-megoldások és az Apple Watch iránti érdeklődést is, és az derült ki, hogy ezúttal jóval kíváncsibbak az emberek. Míg az okosórát 44 százalékuk találta olyan vonzó, új innovációnak, amelyet szívesen használnának is, addig a VR-eszközök esetében ez az arány 82 százalék volt.
A megkérdezettek szerint egyébként fényes karrier vár ezekre a készülékekre, 81 százalékuk szerint ugyanis öt éven belül az amerikai népesség negyede-fele rendelkezik majd ilyennel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.