Sokkal mélyebben gyökerezik a Mitsubishi Motors környékén múlt héten kirobbant hamisítási botrány, mint korábban gondolni lehetett – időben legalábbis biztosan, hiszen kedden Aikava Tecuro elnök nyilvánosan beismerte, hogy a cégnél már negyedszázada trükköznek a fogyasztási adatokkal. Azaz nem csak annak a mintegy 600 ezer miniautónak csökkentették papíron tíz százalékkal a fogyasztását, amelyeket elsősorban a japán piacon értékesítettek az utóbbi három évben, hanem ennél jóval szélesebb körben tévesztették meg a hatóságokat és a fogyasztókat. És partnerüket, a Nissant is, amelynek 468 ezer darab 600 köbcentis motorral szerelt, jelentős adókedvezményre jogosító Dayz és Dayz Roox kisautót gyártottak bérmunkában.
A csalást egyébként a Nissan francia partnere, a Renault mérnökei fedezték fel. A Mitsubishinél elrendelt belső vizsgálat még az elején jár, de minél mélyebbre ásnak, annál több döglött akna felrobbanását kockáztatják. Kiderült, hogy a kisautókra vonatkozó 2011-es szigorú fogyasztási adatokat 2013-ban felülírták, magasabb benzinfelhasználást engedélyezve. Ennek okát állítólag ma sem tudják, azt a szakértői vizsgálat dolga lesz kideríteni. Mindenesetre Aikava sajtótájékoztatóján kifejtette: értetlenül áll azelőtt, hogy munkatársai miért hamisították meg a fogyasztási adatokat, ám érzi, hogy az üggyel súlyos felelősséget vett a nyakába. Hogy ez személyi konzekvenciákat jelent-e, ma még nem tudni, mint ahogy a Mitsubishi is adós az arra adandó válasszal, hogy miként kártalanítanák az évtizedeken át megkárosított fogyasztóikat, no meg a részvényeseket, hiszen az árfolyam az újabb hírre 9 százalékot zuhant a tokiói tőzsdén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.