A szakportálnak a Masszőrök Egyesületének vezetője, Podhorszki Tibor azt mondta, a legtöbb masszőr fizikai közérzetjavító szolgáltatást végző vállalkozóként működik.
A masszőrszakma ugyanakkor speciális, nem lehet egyfolytában masszírozni, mert ez megterhelő fizikai tevékenység. Ezért a bevétellel sem lehet úgy kalkulálni, mint egy kereskedő esetében, ahol folyamatos az üzletmenet - hangsúlyozta, hozzátéve, hogy különösen a házhoz járó masszőrök lesznek nehéz helyzetben, mert nekik a drágább, hordozható pénztárgépet kell beszerezniük.
Az egyesület elnöke közölte, az egyéni vállalkozó masszőrök többsége a kisadózó vállalkozások tételes adója (kata) szerint adózik, vagyis évi 6 millió forint bevételig mellékállásban 25 ezer, főállásban havi 50 ezer forint átalányadót fizet. Ezt a bevételi plafont szinte lehetetlen túllépni.
Akkor is ennyi az adó, ha a pénztárgép kimutatja, mennyi volt a pontos bevétel, tehát a masszőrök esetében az online kassza csak fölösleges kiadást jelent - emelte ki.
Szerinte jellemzően csak havi 30-60 számlát állít ki átlagban egy masszőr, ezt váltaná ki a drága pénztárgép. A masszőrök azt is furcsállják, hogy a fodrászok, kozmetikusok kikerültek abból a körből, amelynek online pénztárgépet kell használnia, nekik pedig kötelező lesz a kassza.
Az egyesület vezetője szerint a lépés átgondolatlan. Arról sem tudnak még semmit, hogy a kormány az első ütemhez hasonlóan támogatja-e, és milyen mértékben a kasszák beszerzését.
Az egyesület ezért petíciót készít, amelyet eljuttatnak az illetékesekhez és bíznak benne, hogy szakmai egyeztetésen sikerül megoldást találni - közölte a szervezet vezetője. Az onlinekassza.hu a NAV sajtóirodájától kapott tájékoztatás alapján közölte: a 2016 áprilisi állapot szerint a fizikai közérzetet javító szolgáltatást 7021 aktív egyéni vállalkozó és 2342 aktív társas vállalkozás jelöli meg főtevékenységeként, melléktevékenységként 6927 aktív egyéni vállalkozó és 9520 aktív társas vállalkozás végzi.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.