BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Amerikában a karkötő, Európában az óra a menő

Az amerikai fogyasztók körében lényegesen nagyobb a viselhető okoseszközök elfogadottsága, mint a legnagyobb európai gazdaságokban – derül ki a Kantar Worldpanel felméréséből. A kutatás szerint a megkérdezett amerikaiak 12,2 százaléka jelezte, hogy van már okosórája vagy okoskarkötője, míg a vizsgált négy nagy európai országban – Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Olaszország – jóval alacsonyabb, mindössze 6,6 százalékos volt ez az arány.

Komoly eltérések vannak abban is, hogy milyen típusú készülékeket részesítenek előnyben az amerikai és az európai fogyasztók. A tengerentúlon a sportoláshoz, egészségmegőrzéshez használható okoskarkötők dominálnak, a kutatás szerint a viselhető okoseszközzel rendelkezők háromnegyede rendelkezik ilyen berendezéssel. Európában ugyanakkor népszerűbbek az okosórák, a hordható készülékkel rendelkezők 55,2 százaléka jelezte, hogy ilyen eszköze van. Az okosórát vásárló európaiak közel 40 százaléka az új technológiával hagyományos óráját cserélte le. A Kantar felméréséből kiderül az is, hogy jelentős eltérések vannak az egyes európai országok között is. A hordható okoseszközök az olaszok körében hódítanak leginkább, a fogyasztók 10,3 százaléka rendelkezik ilyen készülékkel, míg a briteknél 7,9 százalék az arányuk.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.