2016 márciusában az építőipari termelés volumene 33,9 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól - közölte a KSH. A termelés mindkét építményfőcsoportban visszaesett: az épületek építése 18,8, az egyéb építményeké 52,4 százalékkal. A termelés csökkenését nagyrészt az uniós forrásból végzett munkák 2015 végi befejeződése okozta.
A zuhanás súlyos volt már az előző két hónapban is: januárban 22,6, februárban 22,3 százalékos volt a visszaesés. A termelés az első három hónapban összesen 27,6 százalékkal kisebb volt az egy évvel korábbinál.
A legnagyobb mértékben az út- és vasútépítő vállalkozások termelése maradt el az előző év azonos időszakitól.
Az építőipar ágazatai közül az épületek építése ágazat termelése 20,8, az egyéb építményeké 67,2 százalékkal esett vissza. A speciális szaképítés ágazat termelési volumene 15,9 százalékkal csökkent.
A megkötött új szerződések volumene 47,3 százalékkal magasabb volt az előző évi, alacsony bázisnál, ezen belül az épületek építésére kötött szerződéseké 17,0, az egyéb építmények építésére vonatkozóké 68,8 százalékkal emelkedett.
Az építőipari vállalkozások hó végi szerződésállományának volumene továbbra is elmaradt az egy évvel korábbitól, március végén 25,0 százalékkal. Ezen belül az épületek építésére vonatkozó szerződéseké 57,6 százalékkal magasabb, az egyéb építményeké 46,1 százalékkal kisebb volt. Az épületeken belül ipari épületek építésére kötöttek nagyobb szerződéseket.
Az első negyedévben az épületek építése ágazatban 3,3, az egyéb építmények építése ágazatban 1,8, a legnagyobb súlyú, speciális szaképítés ágazatban 2,7 százalékkal nőttek az árak az előző év azonos időszakához viszonyítva. Az egyes építményalcsoportokban az áremelkedés 2,0 és 3,4 százalék között szóródott. Az előző negyedévinél az építőipar árai 0,7 százalékkal magasabbak voltak.
2016 márciusában az előző hónaphoz képest a szezonálisan és munkanappal kiigazított indexek alapján az építőipar termelése 6,3 százalékkal nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.