Tízmillió forintig jutott egy olasz kortárs festő képe a Blitz Galéria 140 tételt felvonultató kortárs aukcióján május 17-én, a volt MEO-ban. Az 1952-es születésű Luigi Rocca messzebbről nézve hiperrealistának tűnő, közelebbről részletgazdag festménye, a NY. Washington Square 6 millió forinton indult, a képet annak idején Berlinben vásárolta meg a beadója. Rocca képei az artnet adatbázisa szerint 15–30 ezer euró (4,7–9,4 millió forint) közötti árakon cserélnek gazdát a nemzetközi műtárgypiacon, vagyis ez az ár igen jónak mondható a beadó és a ház szempontjából.
A hazai festők közül Keserü Ilona képeinek ára ment a legmagasabbra. Az Áramlás (Átfestett rák), 1975–1989 – melyet eredeti elkészülte után másfél évtizeddel festett át a művész – 6 millió forintos kezdő árról 8,5 milliós leütésig jutott, az 1991-es Jelek 5,5 millióról 7,5 millióra drágult. (Mindkét képet kiállították annak idején a MEO-ban és a Ludwig Múzeumban is.)
A legmagasabbról, 7 millió forinton indított mű, Csernus Tibor 1978-as Aveyroni tájképe 8,5 millióig menetelt. Nádler István Jeladás című műve kezdő áránál egymillió forinttal drágábban, 4,8 millióért kelt el, Mulasics László Szilánkokra hullva II. című vászna és Méhes Lóránt Zuzu főiskola tanulmánya egyaránt 2,8 millió forintért ment el. Fehér László festményeire is többen licitáltak, az 1–2 millió forint közti sávban ütötték le őket, a gyűjtők kihasználták, hogy ennyiért műteremből már nem tudnak hozzájutni Fehér képeihez. A legdrágább az 1997-es Vitorlás lett 2 millió forintért. Hasonló volt a helyzet Szűcs Attila műveivel, amennyiért itt hozzá lehetett jutni egy-egy képéhez, annyiért galériában már nem érhető el a festő, akinek egy idei képe a Sotheby’s június eleji kortárs kelet-európai aukcióján is szerepel majd. A napokban elhunyt Deim Pál Tépett kép című munkájának ára csaknem háromszorosára emelkedett, végül 600 ezer forint lett. Váli Dezső korai, későbbi munkásságára egyáltalán nem jellemző festménye az 1970-es Zsennyei kastély I. másfél millió forintért kelt el. Kerekes Gábor hagyatékának feldolgozása még nem történt meg, de fotói erőteljes világából érezhető, jó befektetés vásárolni belőlük. Az 1989-es N. Y. dog 130 ezer forintért egészen biztosan jó vétel volt, ahogy El Kazovszkij Színháza is 2 milliós kikiáltási árán.
Összességében a nagy értékű fontos munkák mind elkeltek, a hozzáértő gyűjtők felismerték a kedvező vételi lehetőséget, de a galéria egyelőre nem érte el kitűzött célját, a fiatalok, új vásárlók megnyerését: a kifejezetten nekik szánt, 40–60 ezer forintos kezdő árakon indított tételek rendre beragadtak. Ennek ellenére a Blitz árverése igazolta, hogy igény van a kortárs másodlagos piacra és a bizonyított művészek, befutott nevek alkotásai nem maradnak vissza.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.