Nem hozta meg a várt eredményt a Motorola integrációja, és ez mind Kínában, mind Észak-Amerikában komoly gondokat okozott a Lenovónak – derül ki a kínai társaság márciusban zárult üzleti évére vonatkozó jelentésből. A szokatlanul önkritikus hangot valószínűleg az indokolta, hogy a vállalat ebben az évtizedben először lett veszteséges, ráadásul a bevétele is csökkent. Ebben részben a cégen kívüli piaci folyamatok, részben pedig egyszeri tételek játszottak szerepet. A Lenovo 44,9 milliárd dolláros bevétellel zárta a 2015–2016-os üzleti évét, ez háromszázalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest. Az utolsó három hónapban 19 százalékkal esett vissza a forgalma. A cég helyzetét nehezíti a globális személyiszámítógép-piac folyamatos zuhanása: tavaly 10 százalék feletti volt, idén az első negyedévben pedig több mint 11 százalékos csökkenést mért az IDC. A Lenovo jobban szerepelt az első három hónapban: az általa eladott PC-k száma 8,5 százalékkal esett vissza, így piaci részesedése még nőtt is.
A Motorola-felvásárlás költségeinek, illetve nem túl sikeres integrációjának komoly hatása volt a márciusban zárult üzleti évben. A Lenovónak 330 millió dolláros költséget kellett elszámolnia felvásárlási költségek miatt, a társaságnál indult átszervezés, valamint a raktáron maradt mobiltelefonokkal kapcsolatos kiadások további 923 millió dolláros mínuszt okoztak. Az egész évet 128 millió dolláros veszteséggel zárta a cég. A Lenovo 66,1 millió okosmobilt adott el az üzleti év során: Kínában 85 százalékkal esett vissza az értékesítése, az azon kívüli forgalom 51 százalékkal nőtt. A társaság mobilpiaci nehézségeit mutatja, hogy míg 2015-ben a teljes évet, illetve az utolsó negyedévet figyelembe véve is a negyedik legnagyobb globális szereplő volt, addig idén az első három hónapba az IDC adatai szerint már nem fért be az első ötbe.
Lényegesen jobban teljesített a Lenovo üzleti megoldásokat – szervereket, tárolókat – gyártó, illetve szoftvereket és szolgáltatásokat kínáló részlege: az Enterprise Business Group 4,6 milliárd dolláros bevételt hozott a teljes üzleti évben, ez 73 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.