BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megtorpant a Lenovo

Nem hozta meg a várt eredményt a Motorola integrációja, és ez mind Kínában, mind Észak-Amerikában komoly gondokat okozott a Lenovónak – derül ki a kínai társaság márciusban zárult üzleti évére vonatkozó jelentésből. A szokatlanul önkritikus hangot valószínűleg az indokolta, hogy a vállalat ebben az évtizedben először lett veszteséges, ráadásul a bevétele is csökkent. Ebben részben a cégen kívüli piaci folyamatok, részben pedig egyszeri tételek játszottak szerepet. A Lenovo 44,9 milliárd dolláros bevétellel zárta a 2015–2016-os üzleti évét, ez háromszázalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest. Az utolsó három hónapban 19 százalékkal esett vissza a forgalma. A cég helyzetét nehezíti a globális személyiszámítógép-piac folyamatos zuhanása: tavaly 10 százalék feletti volt, idén az első negyedévben pedig több mint 11 százalékos csökkenést mért az IDC. A Lenovo jobban szerepelt az első három hónapban: az általa eladott PC-k száma 8,5 százalékkal esett vissza, így piaci részesedése még nőtt is.

A Motorola-felvásárlás költségeinek, illetve nem túl sikeres integrációjának komoly hatása volt a márciusban zárult üzleti évben. A Lenovónak 330 millió dolláros költséget kellett elszámolnia felvásárlási költségek miatt, a társaságnál indult átszervezés, valamint a raktáron maradt mobiltelefonokkal kapcsolatos kiadások további 923 millió dolláros mínuszt okoztak. Az egész évet 128 millió dolláros veszteséggel zárta a cég. A Lenovo 66,1 millió okosmobilt adott el az üzleti év során: Kínában 85 százalékkal esett vissza az értékesítése, az azon kívüli forgalom 51 százalékkal nőtt. A társaság mobilpiaci nehézségeit mutatja, hogy míg 2015-ben a teljes évet, illetve az utolsó negyedévet figyelembe véve is a negyedik legnagyobb globális szereplő volt, addig idén az első három hónapba az IDC adatai szerint már nem fért be az első ötbe.

Lényegesen jobban teljesített a Lenovo üzleti megoldásokat – szervereket, tárolókat – gyártó, illetve szoftvereket és szolgáltatásokat kínáló részlege: az Enterprise Business Group 4,6 milliárd dolláros bevételt hozott a teljes üzleti évben, ez 73 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.