BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vezetőváltás a felső közép-kategóriában

Legalább kétgenerációnyi újítást zsúfoltak az új E osztályba, hogy a legfontosabb Mercedes újra a legjobb legyen a kategóriában.

Elkapták a fonalat Stuttgartban. A törekvés, hogy a Mercedes újra régi önmaga vagy legalább valami ahhoz hasonló legyen, nem csak kezd beérni, hamarosan alkalmas lesz az aratásra is. Először rátaláltak az új, izgalmasan friss, mégis a hagyományokhoz méltó formanyelvre, a régi modelleket leporolták, névadási logikájukat újragondolták, és sosem látott újdonságokkal jöttek ki, s közben arra is maradt idejük, hogy húsz év után méltó utódot fejlesszenek az E osztálynak.

A W213-as jelentősége klasszikus elődeihez mérhető, nem egyszerűen vadonatúj fejlesztés, a maga nemében korszakalkotó újdonság. Kívülről csak azért nem látszik forradalminak, mert a C és S osztályon már elsütötték ezt a külsőt. Jó stílusérzékkel megrajzolt vonalain talán már csak rontani lehetett volna. Belül már szemmel látható a revolúció, csak úgy vonzza a tekintetet a közös panel mögé épített két, 31,2 cm-es tablet, amelyek a műszeregységet és a központi kijelzőt is helyettesítik. Többféle elrendezés közül is választhatunk, a menürendszer minden eddiginél kifinomultabb és részletgazdagabb képet mutat, akárcsak a navigáció, amely (találomra) még a fákat is berajzolja a háromdimenziós utcaképbe. Az elsőre idegen megoldás hamar megszerethető, a kormánynál ülve jövőbeli hangulatot áraszt, és amennyi szolgáltatást nyújt az E osztály, hasznos is az S-ből származó ötlet. A 70-es évek rövid és vékony műszerfalait idéző kialakítás miatt elsősorban az utas előtt szabadult fel látványosan a tér, de bárhova ülünk, tágasabb, kényeztetőbb a miliő, csak a raktér mérete a régi. Négyféle ülést terveztek hozzá, a könyöklők az ajtón és középen is fűthetők. Az ízléses hangulatvilágítás az egész belsőt behálózza, kedvünk szerint válogathatunk a 64 színárnyalat közül. Egyéniségünk nemcsak a világításban, a komplett belső világban is megjelenik, miután kiválasztottuk a nekünk tetsző összeállítást. A decenstől az extravagánsig elképesztően széles skálán mozoghat a hangulat, bőr, fa és alumínium vegyíthető változatos színekkel. E osztály ennyire szabadon alakítható még nem volt! A legnagyobb előrelépést azonban nem itt és nem is a motortérben találjuk, pedig egy új, négyhengeres dízelmotor (220 d) és konnektoros hibrid (350 e) is került a kínálatba, sőt a kategóriában egyedüliként légrugózás is rendelhető hozzá, ezúttal azonban a vezetőtámogató rendszereké a főszerep. Az új E osztály nem más, mint egy önvezető autó. A jogi szabályozás hiánya miatt nem hagyhatjuk magára, de az ilyesmi nem ok, hogy a Mercedes magában tartsa a tudását, gyártásba is küldték. A jövő már a garázsban fogad minket, ahonnan telefonunkra szinkronizált kulcsát használva távirányítással parkolhatjuk ki az autót. Közterületen állva is jó szolgálatot tesz a rendszer, hiszen nemcsak beparkolni, kiállni is képes akár párhuzamosan, akár merőlegesen jutott hely. Mindezt gyorsan és precízen csinálja végig, nem húzza meg sem a mellettünk állót, sem a felniket, amikor pontosan középre áll. Ha már bent ülünk, nem érhet baj, ha akár csak egy pillanatra is elbambulunk, vagy hátrafordulunk a gyerkőchöz. Kamerák, radarok pásztázzák a forgalmat, érzékelik a gyalogosokat, a bicikliseket és az autósokat. Nem koccanhatunk össze az előttünk és a mellettünk haladóval, de még a szembejövővel sem: lefékez, vagy ha kell, visszakormányozza magát a saját sávjába. Figyeli a kereszteződéseket, akkor is reagál, ha valaki elmegy előttünk, villámgyorsan számol, majd eldönti, hogy lassít vagy továbbhalad-e. Távolságtartó tempomattal sztrádázva, automata pilóta módban reagál a táblákra, betartja a sebességet, jobbról nem előz, az indexkart két másodpercig lenyomva önállóan vált sávot, dugóban bármilyen felfestés nélkül követi az előttünk csordogálót. Mostantól újra az E osztály a felső középkategória királya, évtizedekkel a márka fénykora után újra egy magasabb polcra került. Nem lesz könnyű dolga a BMW-nek és az Audinak!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.