Elkapták a fonalat Stuttgartban. A törekvés, hogy a Mercedes újra régi önmaga vagy legalább valami ahhoz hasonló legyen, nem csak kezd beérni, hamarosan alkalmas lesz az aratásra is. Először rátaláltak az új, izgalmasan friss, mégis a hagyományokhoz méltó formanyelvre, a régi modelleket leporolták, névadási logikájukat újragondolták, és sosem látott újdonságokkal jöttek ki, s közben arra is maradt idejük, hogy húsz év után méltó utódot fejlesszenek az E osztálynak.
A W213-as jelentősége klasszikus elődeihez mérhető, nem egyszerűen vadonatúj fejlesztés, a maga nemében korszakalkotó újdonság. Kívülről csak azért nem látszik forradalminak, mert a C és S osztályon már elsütötték ezt a külsőt. Jó stílusérzékkel megrajzolt vonalain talán már csak rontani lehetett volna. Belül már szemmel látható a revolúció, csak úgy vonzza a tekintetet a közös panel mögé épített két, 31,2 cm-es tablet, amelyek a műszeregységet és a központi kijelzőt is helyettesítik. Többféle elrendezés közül is választhatunk, a menürendszer minden eddiginél kifinomultabb és részletgazdagabb képet mutat, akárcsak a navigáció, amely (találomra) még a fákat is berajzolja a háromdimenziós utcaképbe. Az elsőre idegen megoldás hamar megszerethető, a kormánynál ülve jövőbeli hangulatot áraszt, és amennyi szolgáltatást nyújt az E osztály, hasznos is az S-ből származó ötlet. A 70-es évek rövid és vékony műszerfalait idéző kialakítás miatt elsősorban az utas előtt szabadult fel látványosan a tér, de bárhova ülünk, tágasabb, kényeztetőbb a miliő, csak a raktér mérete a régi. Négyféle ülést terveztek hozzá, a könyöklők az ajtón és középen is fűthetők. Az ízléses hangulatvilágítás az egész belsőt behálózza, kedvünk szerint válogathatunk a 64 színárnyalat közül. Egyéniségünk nemcsak a világításban, a komplett belső világban is megjelenik, miután kiválasztottuk a nekünk tetsző összeállítást. A decenstől az extravagánsig elképesztően széles skálán mozoghat a hangulat, bőr, fa és alumínium vegyíthető változatos színekkel. E osztály ennyire szabadon alakítható még nem volt! A legnagyobb előrelépést azonban nem itt és nem is a motortérben találjuk, pedig egy új, négyhengeres dízelmotor (220 d) és konnektoros hibrid (350 e) is került a kínálatba, sőt a kategóriában egyedüliként légrugózás is rendelhető hozzá, ezúttal azonban a vezetőtámogató rendszereké a főszerep. Az új E osztály nem más, mint egy önvezető autó. A jogi szabályozás hiánya miatt nem hagyhatjuk magára, de az ilyesmi nem ok, hogy a Mercedes magában tartsa a tudását, gyártásba is küldték. A jövő már a garázsban fogad minket, ahonnan telefonunkra szinkronizált kulcsát használva távirányítással parkolhatjuk ki az autót. Közterületen állva is jó szolgálatot tesz a rendszer, hiszen nemcsak beparkolni, kiállni is képes akár párhuzamosan, akár merőlegesen jutott hely. Mindezt gyorsan és precízen csinálja végig, nem húzza meg sem a mellettünk állót, sem a felniket, amikor pontosan középre áll. Ha már bent ülünk, nem érhet baj, ha akár csak egy pillanatra is elbambulunk, vagy hátrafordulunk a gyerkőchöz. Kamerák, radarok pásztázzák a forgalmat, érzékelik a gyalogosokat, a bicikliseket és az autósokat. Nem koccanhatunk össze az előttünk és a mellettünk haladóval, de még a szembejövővel sem: lefékez, vagy ha kell, visszakormányozza magát a saját sávjába. Figyeli a kereszteződéseket, akkor is reagál, ha valaki elmegy előttünk, villámgyorsan számol, majd eldönti, hogy lassít vagy továbbhalad-e. Távolságtartó tempomattal sztrádázva, automata pilóta módban reagál a táblákra, betartja a sebességet, jobbról nem előz, az indexkart két másodpercig lenyomva önállóan vált sávot, dugóban bármilyen felfestés nélkül követi az előttünk csordogálót. Mostantól újra az E osztály a felső középkategória királya, évtizedekkel a márka fénykora után újra egy magasabb polcra került. Nem lesz könnyű dolga a BMW-nek és az Audinak!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.