BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A futballáz az áruházakat is megfertőzte

Az Auchan az Eb alatt mintegy 2–5 százalékos forgalomnövekedésre számít a söreladásban. Az elmúlt hónapokban a cseh sörök iránt nőtt a kereslet. Az áruház tapasztalatai szerint a kánikulai időszakban akár 15-20 százalékkal is emelkedhet a sörfogyasztás. A szezonra egészségesebb snackújdonságokkal, például zöldségchipsekkel, zöldbanánchipsekkel bővítik a választékot. A legnépszerűbb szurkolói termékek idén a zászlók, a sálak és a mezek, focilabdákból pedig már háromszor annyit adtak el, mint 2015-ben. A SPAR is növekvő forgalomra számít az Eb alatt, magyar szurkolói mezek, kiegészítők (kalap, műhaj, sál) mellett a nemzetközi nagy csapatok, francia, német, angol és spanyol szurkolói termékek iránt is van kereslet. A Tesco arról tájékoztatott, hogy a 2014-es világbajnoksághoz képest 60 százalékos növekedést értek el a söreladásokban. A kategórián belül jelentősen növekedett a prémium vagy valamilyen szempontból – származási hely, búzasör – speciális sörök értékesítése is. Az Aldi közlése szerint egy átlagos időszakhoz képest nemcsak a szurkolói témájú termékek iránt nő meg a kereslet, hanem számottevően több sört, chipset és egyéb más ropogtatnivalót adnak el. Tapasztalataik szerint a vásárlók elsősorban a hagyományos ízeket, a sós, paprikás, sajtos chipseket keresik – írták.

Az Intersnack adatai szerint évi átlagban 3800 tonna burgonyachipset fogyasztanak a magyarok, ez a 600 ezer tonnás európai fogyasztásnak alig több mint fél százaléka. Egy-egy sportesemény alkalmával ennek a 10 százalékát, tehát csaknem 40 tonnát is megesznek a szurkolók. A magyarok évi 2,6 kilós fejenkénti snackfogyasztása elmarad például a hollandokétól és a norvégokétól. A listát sokáig a norvégok vezették fejenként 7 kiló snackkel, tavaly azonban a hollandok 500 grammal megelőzték őket.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.