BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A turbók diadala

A Ferrari 488 GTB turbómotorja nyerte az Engine of the Year díjat. A hatvankét szakújságíróból álló zsűri szavazatai alapján a 3,9 literes, 670 lóerős V8-asa nemcsak az összetett elsőséget szerezte meg, hanem a legjobb nagy teljesítményű motor díjat is elnyerte és az „új motorok”, de a 3,0–4,0 literesek kategóriájában sem talált legyőzőre. Az összetett értékelésben a BMW i8-as hibrid hajtásrendszere lett a második (1,5-ös motorját megválasztották a legjobb 1,4–1,8 liter közötti erőforrásnak), míg a harmadik helyre a Porsche 911-es 3,0 literes, turbós bokszermotorját sorolták (a 2,5–3,0 liter közötti motor kategóriát megnyerte).

Ami a további részeredményeket illeti, az 1,0 liter alattiaknál a Ford 1,0 EcoBoost ezúttal sem talált legyőzőre az ötödik egymást követő évben, míg az 1,0–1,4-esek versengését a PSA-csoport 1,2-es benzines turbómotorja nyerte. Az 1,8–2,0 litereseknél a Mercedes-AMG 2,0 literes turbómotorja vitte a prímet, de nem meglepő módon a 2,0–2,5-ösök között is egy sportszív, az Audi öthengeres 2,5 literese kapta a legtöbb szavazatot. A legöblösebbek, a 4,0 liter feletti egységek mezőnyében a Ferrari 6,3 literes szívó V12-ese diadalmaskodott, míg a másik póluson az Év Zöld Motorja díjat a Tesla Model S elektromos hajtásrendszere érdemelte ki.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.