BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hálón előznek az autók

Több autót kapcsoltak rá a mobilhálózatra, mint telefont az első negyedévben az Egyesült Államokban – hozta nyilvánosságra a Chetan Sharma. A tanácsadó cég tanulmánya szerint a tengerentúlon már 84 százalékos az okostelefon-penetráció, és új előfizető már alig csatlakozik a mobilcégek hálózataihoz. A piac bővülése az egyéb eszközöknek és most már főleg az autóknak köszönhető. Az AT&T mobilhálózatához például már
8 millió autót csatlakoztattak, vagyis ennyi járműben helyeztek el adatkommunikációra használható SIM kártyát.

Ezzel egyébként a Chetan Sharma tanulmánya szerint a távközlési cég piacvezető ebben a szegmensben, sőt a társaság adatai alapján nagyobb ütemben bővül a hálózatukhoz kapcsolódó járművek száma, mint bármelyik másik mobilcégnél. Az autók részesedése az új mobilkapcsolatokból az Egyesült Államokban az első három hónapban 32 százalék volt, a mobiltelefonoké pedig 31 százalék. A fennmaradó részt a táblagépek (23 százalék) és az M2M (machine-to-machine, vagyis gépek közötti közvetlen kommunikáció) eszközök adták.

A hálózatba kapcsolt autók tulajdonosai azonban, úgy tűnik, gyakran nem is tudnak arról, hogy járművük ilyen képességekkel is bír. A TNS és a BearingPoint Institute 3700 európai autós körében végzett felmérése során a megkérdezettek 40 százaléka nem tudta, hogy autója képes kapcsolódni a világhálóhoz. A fennmaradó 60 százalék viszont tudatosan választott olyan járművet, amely internet-hozzáférésre is képes, a válaszadók 32 százalékánál pedig a vásárlás során fontos szempont volt ez a képesség. A TNS tanulmánya ugyanakkor arra is rámutatott, hogy bár a felmérésben szereplők felének jelezték a kereskedésben, hogy netképes autót vesz, sokan panaszkodtak arra, hogy az eladók sem tudtak többet arról, hogy ez milyen előnyökkel jár a gyakorlatban, mint maguk a vevők.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.