Hat százalékkal 554 millió euróra növelte adózott nyereségét az áprilissal zárult üzleti negyedévében az Inditex. A világ legnagyobb, a Zara márkáról ismert ruhakereskedelmi láncának forgalma az előző év azonos időszakáét 12 százalékkal meghaladva 4,88 milliárd euróra bővült. Mindkét adat kedvezőbb a piaci várakozásoknál. Amíg tavaly a gyenge euró segítette az Inditexet, az idén inkább ellene játszott. A bevételek azonos árfolyam mellett 5 százalékkal lehettek volna magasabbak, ha a feltörekvő országok devizái nem gyengültek volna az euróhoz képest. Pablo Isla, az Inditex vezérigazgatója szerint a bevételeikre telepedő árfolyamnyomás enyhül, nagy kockázatot jelent viszont számukra a jövő csütörtöki brit népszavazás az uniós tagságról – írja a Marketwatch. Isla szerint a nemmel ők is, a britek is csak veszítenének. Ami a folyó üzleti negyedévüket illeti, erős kereslettel, 15 százalékos bolti és online forgalomnövekedéssel számolnak, amit elemzők azzal magyaráznak, hogy az Inditex a fogyasztói igényekre nagyon gyorsan képes reagálni. Sokat profitál abból, hogy a gyártás zöme odahaza, Spanyolországban van, és így legnagyobb piacukat, Európát gyorsan el tudják „lepni” az újdonságokkal. Az Inditex az internetes forgalmának növelésére építi a közeljövő stratégiáját, már 6 százalék körüli lehet az innen származó bevételük aránya. Ezzel párhuzamosan lassítják üzlethálózatuk bővítését, a 8-10 százalékos bővülést 6-8 százalékosra vették vissza. Globálisan 90 országban vannak jelen, összesen 7085 szaküzlettel. Az első negyedévben Arubán és Nicaraguában avattak boltot, azaz a kisebb, de jól fizető piacokra is ráhajt az Inditex, amelynek tulajdonosa a 68 milliárd dolláros vagyonnal rendelkező Amancio Ortega, a világ második leggazdagabb embere.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.