BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rajtra kész az új Porsche Panamera

Hét év után váltja le a Panamera nevű limuzinját a Porsche, a második generáció már a nyáron a kereskedésekben lesz. A komfortot igyekeztek fokozni az új légrugózással, amelyet egy külön (48 V feszültségű) elektromos rendszer táplál, így a sportos vezethetőséget is sikerült megtartani, utóbbiban nagy szerepe van a felár ellenében elérhető hátsókerék-kormányzásnak és az aktív stabilizátoroknak.

A karosszéria merevségét 50 százalékkal növelik, a saját tömeg átlagosan egy mázsával csökken az elődhöz képest. A motortérben ott lesz a Porsche mérnökei által a 3,0 literes V6-os biturbó továbbfejlesztésével készített 4,0 literes V8-as biturbója, amely 550 lóerős teljesítménnyel kezd és 3,7 másodperc alatt sprintel nulláról 100 km/h-ra. Az előző, 4,8 literes V8-as biturbónál sokkal takarékosabb az új motor, hiszen hengerlekapcsolással (részterhelésen, 950–3000/perc között) rendelkezik, motorleállító használatára is optimalizálták (a turbófeltöltő kenése nem szűnik meg leálláskor). Az alapmotor 3,0 literes V6-os biturbó lesz 330 lóerővel, a 4S modellben ez a blokk 440 lóerőt tud, ezenkívül lesz még V6-os és V8-as (422 LE, 0–100 km/h 4,5 s, csúcssebesség 300 km/h) turbódízel, illetve normál és hálózatról tölthető hibrid is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.