A 3-as metró kocsijait felújító Metrovagonmas javaslata szerint a Dunakeszi Járműjavítónál (DJJ) készülnének a kocsik új forgóvázai. Ez nagyjából megfelel a két cég között korábban körvonalazott megállapodásnak, amely szerint a DJJ-re juthat a megbízás értékének csaknem negyede. „Hétfőn kiküldtük a Metrovagonmasnak a szerződéssel kapcsolatos titoktartási nyilatkozatot, és várjuk tőle a forgóvázak műszaki rajzait. Ennek birtokában rövid időn belül elkészíthetjük az árajánlatot is” – válaszolt a Világgazdaságnak Szepessy Tamás, a DJJ ügyvezető igazgatója, aki az együttműködésről Oroszország itteni képviseletének kereskedelmi illetékesével is egyeztet. A szerződés aláírásának időpontjáról még nem döntöttek.
Az orosz elképzelés szerint a Dunakeszin hegesztett és összeszerelt forgóvázakat a magyar fél eljuttatná abba a lengyelországi üzembe, amellyel már korábban megállapodtak, és ahová a Metrovagonmas a kocsik felújított karosszériáit szállítja. A DJJ-től érkező forgóvázakat ott orosz szakemberek szerelnék be a kocsikba. A Magyarországra érkezett prototípus szerelvényben (hat kocsiban) egyébként még orosz forgóvázak vannak. A fővárosi közgyűlés 2015 nyarán döntött arról, hogy 60 milliárd forint hitelt vesz fel 15 milliárd forintos költséggel a 3-as metró felújítására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.