Megkezdődött a Mercedes-Benz CLA és CLA Shooting Brake modellfrissített változatának gyártása Kecskeméten. Ezeket a modelleket a világ összes piacára kizárólag Kecskeméten gyártják – hangsúlyozta Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetésének elnöke. Az új lökhárító, a szériafelszereltség részét képező, fekete, gyémántmintás hűtőmaszk, valamint az új könnyűfém felnik a modelfrissített CLA és a CLA Shooting Brake sportos megjelenését erősítik. A belső tér is számos új elemet kapott, ide tartoznak az új üléshuzatok és díszítőelemek, valamint a krómozott kezelőszervek. A négyezer munkavállalót foglalkoztató kecskeméti gyárban tavaly több mint 180 ezer kompakt autót gyártottak.
Az esztergomi Suzukinál is folytatódik a modellfrissítés, idén ezen az S-Cross esik majd át. A cég egy ideje minden évben előáll egy új modellel, ilyen volt 2014-ben az S-Cross, tavaly pedig a Vitara gyártása kezdődött el. A sorozat vélhetően folytatódik majd, de azt nem árulta el lapunknak Naoyuki Takeuch, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója, hogy mikor és milyen új modell készülhet Esztergomban, ahol jelenleg három modellt gyártanak: az S-Cross, a Vitara és a Swift készül a gyárban.
Idén több mint 200 ezer Suzuki gyártását tervezik Esztergomban, vagyis tovább növelik a kibocsátást, hisz az esztergomi üzemben tavaly mintegy 185 ezer autó készült. A gyár kapacitása két műszakban, a jelenlegi eszközökkel évi 208 ezer autó gyártását teszi lehetővé. Amennyiben a piac a 208 ezernél is nagyobb darabszámra tartana igényt, akkor eszközberuházással, a létszám növelésével emelnék a darabszámot.
Mindeközben Győrben pedig megkezdődött az eredetialkatrész-motorok gyártása. Az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyártójaként immár nemcsak az aktuális motorpalettán szereplő erőforrásokat gyártja, hanem az úgynevezett eredetialkatrész-motorokat is – mondta Peter Kössler, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója. Az eredetialkatrész-gyártás újdonsága, hogy egy motort egy munkatárs épít az első csavartól az utolsóig. A munkatársaknak különleges képzettségre és nagy tapasztalatra van szükségük, hiszen a számos motorváltozat mindegyikét fel kell tudniuk építeni. Az Audi Hungaria munkatársait egy komplex program képernyőn keresztül támogatja az összeszerelés teljes folyamatában. „Okos” megoldás továbbá, hogy a termelési adatokat egy adatfelhőben tárolják, ami biztosítja, hogy a motorokról az összes információ elérhető legyen valamennyi munkaállomáson.
A vállalat logisztikai központjában 8000 négyzetméteren alakították ki a motorgyártás új területét, amelynek célja, hogy az adott motor sorozatgyártásának befejezését követően további 15 évig biztosítsa a vevők ellátását.
Hosszú távon is jók a kilátások
A közép-európai országok közül az autóipari összeszerelésben hosszú távon Magyarországon és Szlovákiában várnak nagyobb növekedést – derül ki a friss PwC Autofacts-tanulmányból. A magyarországi autógyárak kapcsán pedig azt állapítja meg a dokumentum, hogy a Suzukit egyértelműen megdobta a Vitara sikere, de hosszú távon elsősorban a Daimlertől és az Auditól várható nagyobb növekedés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.