BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újítanak a magyarországi autógyárak

Mindhárom magyarországi autógyártó előrukkol valamivel az idén. Kecskeméten már elkezdődött egy Mercedes-modell frissített változatának gyártása, Esztergomban hasonló lépésre készül a Suzuki, az Audi pedig a motorgyártásban újít.

Megkezdődött a Mercedes-Benz CLA és CLA Shooting Brake modellfrissített változatának gyártása Kecskeméten. Ezeket a modelleket a világ összes piacára kizárólag Kecskeméten gyártják – hangsúlyozta Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetésének elnöke. Az új lökhárító, a szériafelszereltség részét képező, fekete, gyémántmintás hűtőmaszk, valamint az új könnyűfém felnik a modelfrissített CLA és a CLA Shooting Brake sportos megjelenését erősítik. A belső tér is számos új elemet kapott, ide tartoznak az új üléshuzatok és díszítőelemek, valamint a krómozott kezelőszervek. A négyezer munkavállalót foglalkoztató kecskeméti gyárban tavaly több mint 180 ezer kompakt autót gyártottak.

Az esztergomi Suzukinál is folytatódik a modellfrissítés, idén ezen az S-Cross esik majd át. A cég egy ideje minden évben előáll egy új modellel, ilyen volt 2014-ben az S-Cross, tavaly pedig a Vitara gyártása kezdődött el. A sorozat vélhetően folytatódik majd, de azt nem árulta el lapunknak Naoyuki Takeuch, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója, hogy mikor és milyen új modell készülhet Esztergomban, ahol jelenleg három modellt gyártanak: az S-Cross, a Vitara és a Swift készül a gyárban.
Idén több mint 200 ezer Suzuki gyártását tervezik Esztergomban, vagyis tovább növelik a kibocsátást, hisz az esztergomi üzemben tavaly mintegy 185 ezer autó készült. A gyár kapacitása két műszakban, a jelenlegi eszközökkel évi 208 ezer autó gyártását teszi lehetővé. Amennyiben a piac a 208 ezernél is nagyobb darabszámra tartana igényt, akkor eszközberuházással, a létszám növelésével emelnék a darabszámot.

Mindeközben Győrben pedig megkezdődött az eredetialkatrész-motorok gyártása. Az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyártójaként immár nemcsak az aktuális motorpalettán szereplő erőforrásokat gyártja, hanem az úgynevezett eredetialkatrész-motorokat is – mondta Peter Kössler, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója. Az eredetialkatrész-gyártás újdonsága, hogy egy motort egy munkatárs épít az első csavartól az utolsóig. A munkatársaknak különleges képzettségre és nagy tapasztalatra van szükségük, hiszen a számos motorváltozat mindegyikét fel kell tudniuk építeni. Az Audi Hungaria munkatársait egy komplex program képernyőn keresztül támogatja az összeszerelés teljes folyamatában. „Okos” megoldás továbbá, hogy a termelési adatokat egy adatfelhőben tárolják, ami biztosítja, hogy a motorokról az összes információ elérhető legyen valamennyi munkaállomáson.

A vállalat logisztikai központjában 8000 négyzetméteren alakították ki a motorgyártás új területét, amelynek célja, hogy az adott motor sorozatgyártásának befejezését követően további 15 évig biztosítsa a vevők ellátását.

Hosszú távon is jók a kilátások

A közép-európai országok közül az autóipari összeszerelésben hosszú távon Magyarországon és Szlovákiában várnak nagyobb növekedést – derül ki a friss PwC Autofacts-tanulmányból. A magyarországi autógyárak kapcsán pedig azt állapítja meg a dokumentum, hogy a Suzukit egyértelműen megdobta a Vitara sikere, de hosszú távon elsősorban a Daimlertől és az Auditól várható nagyobb növekedés.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.