Ötéves stagnálás után tavaly enyhén emelkedett a kereskedelmi láncok saját márkás termékeinek piaci részaránya – derült ki a GfK legfrissebb elemzéséből. A kereskedelmi márkás termékek 2015-ben a napi fogyasztási cikkek forgalmának mintegy negyedét – 24 százalékát adták, ami a 2014-es forgalomhoz képest mindössze 1 százalékpontos növekedést jelent.
A saját márkák a legnagyobb mértékű, 3 százalékpontos erősödést a drogériákban érték el, de a diszkontok továbbra is a saját márkák legfőbb bázisát jelentik a szupermarketek mellett. A kutatás eredményei szerint 2015-ben minden háztartás legalább egyszer vásárolt kereskedelmi márkát: egy év alatt átlagosan 117 alkalommal, vásárlásonként 1050 forintért. Kiemelkedő a kereslet a fagyasztott és konzervált élelmiszerek, valamint az állateledelek piacán, és egyedül a háztartás lakóhelye befolyásolja a kereskedelmi márkák vásárlását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.