Ötmilliárd dollárért viheti el a Verizon a Yahoo internetes üzletágát – írja a The Wall Street Journal. A 112 millió előfizetőjével az Egyesült Államok legnagyobb mobilszolgáltatójának számító Verizon korábban 3 milliárddal szállt be a licitálásba, vagyis nagyon kell neki a Yahoo, még jelen állapotában is. Igaz, egy centtel sem ajánl többet, a kétmilliárdos plusz fejében kéri a Yahoo szolgáltatásaihoz szükséges ingatlanokat és a szabadalmi jogokat, licenceket.
Az internet hajnalán alapított Yahoo üstökösként tűnt fel, de nem lett belőle állócsillag, a Google és a Facebook a keresők és a hirdetések piacán egyaránt maga mögé utasította. A cégen az sem segített, hogy 2012-ben a Google-től szerződtette Marissa Mayert, akinek a lejtőre került vállalatot még nagyobb mélységekkel sikerült megismertetnie. Kiútkeresés közben Mayer 2 milliárd dollárt szórt el túlértékelt vagy eleve bukásra ítélt startupokra, a megtérülés csekély reményével.
Az 50 startup közül a legismertebb a Tumblr blogszolgáltató, amelynek 1,1 milliárd dolláros vételárából mára több mint 600 milliót kellett leírnia a Yahoonak. A cég amúgy sokat ér, a 37 milliárd dolláros piaci érték oroszlánrészét azonban két „kőkorszaki” befektetés jelenti, a kínai Alibaba e-kereskedelmi óriásban és a Yahoo Japanban lévő részesedését nem kótyavetyélték el. Az igazi értéket ezek képviselik a vállalatban, az internetes portfólió legfeljebb azt az ötmilliárdot érheti, amit most a Verizon kínál érte – igaz, ezt mások is szívesen vinnék, ha olcsón juthatnának hozzá.
A Yahoo az utóbbi időt azzal töltötte, hogy tetszetősebbé váljon, ehhez radikális leépítéseket és költségcsökkentéseket hajtott végre. Az idén 15 százalékkal 8800 fősre faragták a létszámot, készpénzállományukat pedig 7,7 milliárd dollárra tornászták fel. Mayer terve, hogy az Alibaba-részesedést eladja, és a Yahoot kisebb internetvállalatként vigye tovább, az ügylet adóügyi vonzatain és a részvényesek ellenállásán megbukott, azóta pedig végképp eladósorba került a szebb napokat látott cég. Mayer kitörési pontként a videoszolgáltatást célozta meg, de ezzel is felsült: emlékezetes, hogy gigantikus pénzt, 20 millió dollárt dobott ki azért, hogy cége online közvetíthesse a Buffalo Bills és a Jacksonville Jaguars közötti amerikaifutball-mérkőzést. A cég által pénzelt show-műsorok is megbuktak, 42 milliós dollárt elégetve. Januári beszántásáig százmilliót vitt el a Screen nevű online videoportál. Nem is csoda, hogy az utóbbi hét negyedévből hatot veszteséggel zárt a Yahoo, köztük e legutóbbit is.
A Verizon azonban a napokban hivatalos ajánlatot tesz a cégre – erősítette meg az amerikai üzleti napilap. A 228 milliárd dollár piaci értékű mobilszolgáltatónak aprópénz lenne kiperkálni az ötmilliárdot, ami szakértők szerint bőven megérné neki, mivel a tavaly 4,4 milliárd dollárért megszerzett AOL internetszolgáltató mellé egy fajsúlyos tartalomszolgáltatót is szerezne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.