BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lépéselőnybe került a Verizon

Ötmilliárd dollárért viheti el a Verizon a Yahoo internetes üzletágát – írja a The Wall Street Journal. A 112 millió előfizetőjével az Egyesült Államok legnagyobb mobilszolgáltatójának számító Verizon korábban 3 milliárddal szállt be a licitálásba, vagyis nagyon kell neki a Yahoo, még jelen állapotában is. Igaz, egy centtel sem ajánl többet, a kétmilliárdos plusz fejében kéri a Yahoo szolgáltatásaihoz szükséges ingatlanokat és a szabadalmi jogokat, licenceket.

Az internet hajnalán alapított Yahoo üstökösként tűnt fel, de nem lett belőle állócsillag, a Google és a Facebook a keresők és a hirdetések piacán egyaránt maga mögé utasította. A cégen az sem segített, hogy 2012-ben a Google-től szerződtette Marissa Mayert, akinek a lejtőre került vállalatot még nagyobb mélységekkel sikerült megismertetnie. Kiútkeresés közben Mayer 2 milliárd dollárt szórt el túlértékelt vagy eleve bukásra ítélt startupokra, a megtérülés csekély reményével.

Az 50 startup közül a legismertebb a Tumblr blogszolgáltató, amelynek 1,1 milliárd dolláros vételárából mára több mint 600 milliót kellett leírnia a Yahoonak. A cég amúgy sokat ér, a 37 milliárd dolláros piaci érték oroszlánrészét azonban két „kőkorszaki” befektetés jelenti, a kínai Alibaba e-kereskedelmi óriásban és a Yahoo Japanban lévő részesedését nem kótyavetyélték el. Az igazi értéket ezek képviselik a vállalatban, az internetes portfólió legfeljebb azt az ötmilliárdot érheti, amit most a Verizon kínál érte – igaz, ezt mások is szívesen vinnék, ha olcsón juthatnának hozzá.
A Yahoo az utóbbi időt azzal töltötte, hogy tetszetősebbé váljon, ehhez radikális leépítéseket és költségcsökkentéseket hajtott végre. Az idén 15 százalékkal 8800 fősre faragták a létszámot, készpénzállományukat pedig 7,7 milliárd dollárra tornászták fel. Mayer terve, hogy az Alibaba-részesedést eladja, és a Yahoot kisebb internetvállalatként vigye tovább, az ügylet adóügyi vonzatain és a részvényesek ellenállásán megbukott, azóta pedig végképp eladósorba került a szebb napokat látott cég. Mayer kitörési pontként a videoszolgáltatást célozta meg, de ezzel is felsült: emlékezetes, hogy gigantikus pénzt, 20 millió dollárt dobott ki azért, hogy cége online közvetíthesse a Buffalo Bills és a Jacksonville Jaguars közötti amerikaifutball-mérkőzést. A cég által pénzelt show-műsorok is megbuktak, 42 milliós dollárt elégetve. Januári beszántásáig százmilliót vitt el a Screen nevű online videoportál. Nem is csoda, hogy az utóbbi hét negyedévből hatot veszteséggel zárt a Yahoo, köztük e legutóbbit is.

A Verizon azonban a napokban hivatalos ajánlatot tesz a cégre – erősítette meg az amerikai üzleti napilap. A 228 milliárd dollár piaci értékű mobilszolgáltatónak aprópénz lenne kiperkálni az ötmilliárdot, ami szakértők szerint bőven megérné neki, mivel a tavaly 4,4 milliárd dollárért megszerzett AOL internetszolgáltató mellé egy fajsúlyos tartalomszolgáltatót is szerezne.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.