Nagyon régen nem sikerült annyi új személyautót eladni egy hónapban Magyarországon, mint idén júniusban, amikor ez a szám megközelítette a tízezret – derül ki a DataHouse adataiból. Bár már a májusi 8500 eladás is rekordnak számított, de ekkor még nem lehetett látni, hogy egy egyszeri teljesítményről vagy egy trend kezdetéről van-e szó. Ezért korábban a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) is kivárt. Most viszont már úgy fogalmaztak, hogy a tervezettnél gyorsabban növekvő új személyautó piac miatt felfelé kell módosítani az év elején megfogalmazott előrejelzésüket. Az MGE a jövő hónapban áll elő a korrigált számokkal.
Az MGE 2016-ra nyolcvan ezer új autó eladásával számolt az év elején, miután 2015-ben 77166 új személygépkocsit sikerült értékesíteni a magyar piacon. Az egyesület továbbra is bízik abban, hogy folytatódik a magánvásárlók gyorsuló visszatérése és a vállalati gépjárművek cseréje is tovább erősödik. Noha a magánvásárlók inkább a használt autó kínálatból elégítik ki igényeiket, bár valószínűsíthető az is, hogy a céges vásárlások egy része - különösen az egy-három autós céges vásárlások - magánvásárlásnak tekinthető, csupán az áfavisszaigénylés miatt kerül az adott autó céges vásárlási körbe és nyílt végű - maradvány értékes - finanszírozásba.
Idén júniusban tehát 9685 új autót helyeztek forgalomba, míg egy évvel korábban még csak 7345-öt egy évvel korábban pedig több mint egy ezerrel kevesebbet. Ezúttal a három dobogós márka – az Opel, a Suzuki és a Ford – mindegyikéből több mint ezret sikerült eladni. Az első három helyezett eladásai közt nagy különbség nem volt.
A júniusi eladások természetesen az első féléves adatokat is megdobták, idén az első hat hónapban ugyanis csaknem 46 ezer új autó talált gazdára, ami mintegy 32 százalékos növekedés a bázishoz képest. Tavaly ugyanis 37 ezer új személyautót értékesítettek az első fél évben, ami már szintén egy növekedés eredménye, 2014-ben ugyanis még csak 33 ezer autót sikerült eladni az első hat hónapban.
Egy önjáró autó fejlesztéséről szóló szerződést írt alá a BMW, az Intel illetve egy számítástechnikai cég, a Mobileye – számolt be a BBC. A BMW tervei szerint 2021-ben kezdődhetne meg a robot autók gyártása. A cégek – a közutakon, településeken is - biztonságos közlekedést biztosító autót ígérnek, amely annak fényében válik hangsúlyossá, hogy a közlemúltban halálos balesethez vezetett egy Tesla S modell állítólag a hajtásmű hibája miatt.
Míg júniusban az Opel vezette a márkák versenyét, addig az első hat hónap viszonylatában a Suzuki állt az élen, ami minden bizonnyal az esztergomi Vitara töretlen sikerének köszönhető. Az említett csaknem 46 ezer idén eladott új személyautó több mint 11 százalékát a Suzukik tették ki, amelyből 5211-et adtak el. A második helyen, 4656 eladott járművel az Opel állt, a harmadik pedig a Skoda lett, amelyből 4349 fogyott az első hat hónapban.
A Suzuki felfutását jelzi, hogy tavaly az első fél évben – vagyis amikor még a Vitara eladások kezdeténél tartottak – a japán márka csak az ötödik helyet tudta megszerezni a 2869 új autó akadásával. Az elmúlt év első hat hónapjában az Opel 4348 új jármű eladásával vezette a listát, a második helyen a Skoda, a harmadikon pedig a Ford végezett.
A korábbi évekhez képest idén az első hat hónapban is az alsó-közép kategóriás járművekből fogyott a legtöbb, ez tette az eladott járművek csaknem 31 százalékát. (Júniusban még többet, 35 százalékot képviselt ez a kategória). Az alsó-közép kategóriások mellett a városi terepjárók (SUV) eladása is tovább szárnyal. Idén az első hat hónapban már az összes értékesítés több mint 28 százalékát tették ki az e kategóriába tartozó járművek. A sport és a luxus kategóriába tartozó modellek eladása a korábbi időszaknak megfelelően alakult, ezekből csaknem négyszázat adtak el, ami tehát a teljes értékesítés mintegy egy százaléka.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.