Egyre gyengébben muzsikál Európában a Deutsche Telekom, miközben nyereségtermelő képessége egyre jobban függ amerikai leányától, a T-Mobile US-től, s még inkább annak kreatív ügyféltoborzó ötleteiről ismert vezetőjétől, John Legere-től. A konszern a második negyedévben a piaci konszenzusnak megfelelő, 5,46 milliárd eurós adó- és kamatfizetés és értékcsökkenés előtti profitot termelt, ami 8,6 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Eközben bevétele 2,2 százalékkal 17,8 milliárd euróra csökkent. A tőzsdei árfolyam gyakorlatilag nem reagált a D-Telekom gyorsjelentésére. A csoporton belüli profitgyártásban az amerikaiak jártak élen, a negyedévben 890 ezer ügyféllel gyarapították táborukat, elsősorban a közösségi média üzenetközvetítő szerepét optimálisan kihasználó, kedvezményözönnel előfizetőket toborzó Legere marketingmunkájának köszönhetően. Az amerikai forgalom 13 százalékkal 8,07 milliárd euróra nőtt, ehhez képest a hazai piac 3,1 százalékos zsugorodás után csupán 5,41 milliárd euró bevételt hozott a konyhára. Egyelőre a roamingdíjak uniós maximálását, majd közelgő eltörlését nem képes kompenzálni a megnövekedő nemzetközi beszéd- és adatforgalom pluszbevétele. A mobilforgalom közel 1 százalékkal esett vissza Németországban, amiért a D-Telekom egyértelműen az enyhülő roamingszabályozást és a nyomott árakat okolja – írja a Bloomberg.
A szolgáltató erősen megszenvedi az árversenyt, amelyben a Vodafone és a Telefonica a fő riválisa. De már a kicsik is veszélyesek rá, hiszen árban alá tudnak kínálni, s ezt meg is teszik. A D-Telekom internet-kábeltévé-telefon csomagja, a MagentaOne állja a sarat, de a széles sávú internetet kínáló United Internet AG és Drillisch AG alacsonyabb áraival mágnesként vonzza magához az ár-érték arányra érzékeny felhasználókat.
A cég a negyedévben 156 ezer német mobil-előfizetőt szerzett, ez kevesebb a várakozásoknál, az viszont egyaránt jó hír, hogy a mobilbevételek zsugorodása szerényebb méreteket öltött, s hogy két évtized után most már nem csökken tovább a vezetékes telefonszolgáltatásból származó forgalom.
A németek szerint közép-európai és holland érdekeltségeiknél növelni kell a hatékonyságot, emlékeztetnek arra, hogy Lengyelországban, Magyarországon és Csehországban is megfigyelhető a mobilelőfizetők lemorzsolódása. Hollandiában viszont az új menedzsmentnek köszönhetően 32 ezerrel bővült a T-Mobilose-osok köre, ennyit szereztek vissza az egy évvel ezelőtt tőlük elpártolt 85 ezer felhasználóból. Magyarországon ez nem sikerült: a T-Mobile 132 ezerrel kevesebb felhasználóval rendelkezett június végén, mint egy évvel korábban. A 2,4 százalékos csökkenéssel ügyfélkörük 5,344 milliósra szűkült. A vezetékes előfizetések száma csak 16 ezerrel csökkent, az állomány jelenleg 1,655 milliós. A széles sávú internetellátottság viszont 3,5 százalékkal nőtt, s 1,035 millió felhasználási helyre ért el a hálózat, amelynek kiépítése kormányzati támogatást is élvez.
Az első félévben a Deutsche Telekom magyar leánya 9,7 százalékkal kevesebb, 811 millió euró bevételt termelt. Ám ha az idén január elsejével beszüntetett energiaszolgáltatási üzletág bevétele nélkül és azonos árfolyamon nézzük az adatokat, abból enyhe, 1,7 százalékos bevételnövekmény adódik. Gyorsjelentésében az anyacég a növekedés motorjaként a magyar vonalas szolgáltatásokat – elsősorban tévé és internet – nevezi meg, hozzátéve, hogy a mobilbevételek az egy évvel korábbi szinten rekedtek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.