A keresztmotoros Active Tourer alapján úgy valósították meg a hibrid hajtást, hogy előre a 18i hajtását építették a hatfokozatú automatikus váltóval megspékelve, a hátsó tengelyre került egy 88 lóerős villanymotor, ami elfoglalja a raktérpadló alatti teret. Az akkumulátorcsomag a hátsó ülések alatt utazik, a benzintank is kisebb lett (51 helyett 36 liter), és a hátsó ülés lapja sem bukik le bővítéskor. A csomagtérnél a nyílás mögötti keskeny, padló alatti rekesz marad meg, ide azonban csak a gyorstöltő kábelt tudjuk eldugni, a normál konnektorhoz használandó kábel és annak zsákja 5 centi híján nem fér be ide, azt muszáj a raktérben szállítani. Az elektromos csatlakozás a bal első sárvédőn kapott helyet, a fedelét nyomva tudjuk ezt nyitni, ellenben a benzinbetöltő nyílás fedelét a vezetőajtón elhelyezett gombbal tudjuk csak szabaddá tenni. A fedélzeti menüből állítható, milyen áramerősséggel vételezzen energiát a kocsi, nálam otthon csak a legalacsonyabb szinten engedte a töltést, így bő hat órát tartott, amíg feltöltött; ugyanennél a konnektornál a normál villanyautókba 100 kilométernyi energia mintegy nyolc óra alatt megy bele tapasztalataim szerint. A vezetés élvezete és a környezet védelme csak az első pár tíz kilométeren összeegyeztethető dolog, ahogy azt rövid úton megtapasztalja a BMW legkisebb és legolcsóbb tölthető hibridjének használója. Amíg van elég szufla az akkumulátorban, azt hihetjük, forró ferdehátúban és nem egy józan családi egyterűben ülünk – nem utolsósorban azért, mert a rugózás itt is kőkemény. Mindössze azzal kell vigyázni a lendületes kanyarvételek közben, hogy üresen bő 1,7 tonnás autót terelgetünk, és az alacsony gördülési ellenállású abroncsok nem mindig tapadnak úgy, ahogy reméljük.
Tudta-e?
A 2015-ös statisztika szerint Magyarországon mintegy 3,197 millió autó van forgalomban, ezek közül nagyjából 8 ezer hibrid és mindössze 342 darab akkumulátoros-elektromos.Villanymotoros üzemmódban is egész jó dinamikával közlekedünk, ha nagyon erőltetjük a dolgot – például előzéshez nagy gázt adunk –, akkor automatikusan belép a benzinmotor is a hajtásba, a gyár által akár 41 kilométeresnek nevezett elektromos hatótávolság reálisan 25-30 kilométer. Aggódni nem kell, ha elfogy az energia az akkuból, akkor egyszerű hibridként megy tovább a 136 lóerős benzinmotorral és 2-3 kilométeres elektromos hatótávval. Ennek ellenére nem túl takarékos, 6,7 literes tesztátlagot regisztráltunk úgy, hogy háromszor volt feltöltve az akkumulátor. A BMW javára legyen mondva, hogy versenyképes áron adja a hálózatról tölthető hibridet, már ha a prémiumszintet nézzük. A hasonló teljesítményű, benzinmotoros-összkerékhajtású 225i xDrive Active Tourerhez képest 90 000 forinttal drágább a hibrid, a zöld rendszám okán pedig sokkal kedvezőbb a fenntartása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.