Ami júliusban kiesett, azt augusztusban bepótolták az európai autóvásárlók: a nyolcadik hónapban 819 ezer új személyautóra és furgonra került rendszám az unióban. Ez tíz százalékkal jobb, mind az egy évvel korábbi időszak adata. Azoknak volt igazuk, akik a júliusi, éves összevetésben 1,4 százalékos visszaesést egyszeri kisiklásnak tekintették, igaz ezzel egy 34 hónapja tartó emelkedési sorozat tört meg. Megjegyzendő, hogy az augusztus a szabadságolások miatt hagyományosan az egyik leggyengébb hónapnak számít, ilyenkor a strandot keresik fel az emberek, nem az autószalont. Leszámítva a kiugró reálbér emelkedésből származó pluszpénzt autóra váltó román és magyar vásárlókat. Augusztusban a románok 68 százalékkal több, 12,4 ezer gépkocsit vettek, nálunk pedig 44 százalékos bővülést mért a gyártói szövetség (ACEA), ami 7181 darabos forgalmat takar. A dobogóra még a horvátok fértek fel a 38 százalékos pluszukkal.
A legnagyobb piacok közül Olaszországban (20,1 százalék), Spanyolországban (14,6), Németországban (8,3) és Franciaországban (6,7) egyaránt markáns bővülést mértek, míg a britek vásárlási kedve kissé lankadt (3,3), amit a Brexittel hoznak kapcsolatba a szakértők. Az első nyolc hónap összesített adatai szerint 8,1 százalékkal több, 9,787 millió újautó talált gazdára az EU-ban, azaz mára már garantáltan átléptük tízmilliós álomhatárt. Itt is olasz-spanyol viadal folyik az első helyezésért.
Peugeot-Citroen csoport 10,2
Renault csoport 10,1
Ford 7
Fiat Chrysler csoport 6,8
Opel csoport 6,8
BMW csoport 6,5
Daimler 6
Toyota 4,1
Nissan 3,6
Egyéb 15
forrás: ACEAA gyártók versenyében az éppen egy évvel ezelőtt dízelbotrányba keveredett Volkswagen konszern 6,9 százalékkal bővítette eladásait augusztusban, miközben a névadó márkára ragadt sarat nagy lendülettel mossák le. Olyannyira, hogy Volkswagenekből 5,4 százalékkal több, 101,7 ezer kelt el, s az első nyolc hónap után már csak 0,4 százalékos, négyezer autós hátrányban vannak az utolsó „békeév” hasonló időszakához képest. A konszern európai piaci részesdése az év eleje óta 1,2 százalékponttal 23,9 százalékra mérséklődött, de ezzel is toronymagasan vezeti a listát.
Peugeot-Citroen csoport 10,2
Renault csoport 10,1
Ford 7
Fiat Chrysler csoport 6,8
Opel csoport 6,8
BMW csoport 6,5
Daimler 6
Toyota 4,1
Nissan 3,6
Egyéb 15
forrás: ACEA -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.